Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی، در این دیدار که روز پنج شنبه شانزدهم بهمن ماه و با حضور رییس دانشگاه، معاونین و مدیران گروه دانشکده کشاورزی تشکیل شد دکتر حب نقی رییس دانشگاه ضمن ابراز مسرت از این دیدار، دانشکده کشاورزی را بنیان و اساس دانشگاه ارومیه خواند و وجود آن را غنیمتی برای منطقه و استان دانست


رییس دانشگاه ارومیه گفت: رسالت دانشکده کشاورزی، تربیت دانشجویانی است که نه تنها بعد از تحصیل بیکار نمانند بلکه خودشان بتوانند شغل ایجاد نمایند بیکاری فارغ التحصیلان کشاورزی امروز یک معضل است و باید برای این معضل چاره ای بیندیشیم.


دکتر حب نقی تصریح نمود: گر چه خشک شدن دریاچه ارومیه یک فاجعه تلخ است ولی امکانی فراهم آورده است که بتوانیم روشها و ره یافت خودمان را نسبت به کشاورزی تغییر دهیم و با انتخاب استفاده از روشهای نوین کشاورزی، استفاده از گونه های مقاوم به کم آبی و دیگر روشها و تربیت دانشجویان توانمند و متخصص بن بست ها را بشکنیم ضمن اینکه دوره های آموزشی نیز با توجه به شرایط اقلیمی باید تغییر یابد و سرفصل های جدید تعریف شود.


رییس دانشگاه ارومیه در پایان خاطرنشان ساخت: کشور باید در تولید غذا مستقل باشد و بخش عمده ای از این امنیت غذایی به فارغ التحصیلان دانشکده کشاورزی و امور پژوهشی هدفمند که در این خصوص صورت می پذیرد و تحقیقاتی که ملاک انجام آن، کسب نمره از اساتید نباشد؛ بر می گردد.


دکتر عباس صمدی رییس دانشکده کشاورزی ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: زمین های دانشگاه سرمایه ملی است و ما باید به بهترین و مطلوب ترین شکل از آن بهره ببریم.


وی افزود: تصمیمی اتخاذ شده که در آن، دانشجویان یک ترم کامل کارورزی داشته و در زمین مزروعی کار بکنند و یا در کارخانه های مربوطه، مهارت آموزشی لازم را ببینند.


دکتر عباس صمدی رییس دانشکده کشاورزی همچنین در این جلسه، از تأخیر زمانی در تجهیز ساختمان آزمایشگاه های کشاورزی انتقاد کرد و افزود: این روند باید سریعتر به انجام برسد.


 


حمایت دانشگاه از شرکت های دانش بنیان، تشکیل آزمایشگاه مرکزی، بررسی بیشتر مشکلات کشاورزی استان، اجتناب اساتید از آموزش جزوه محور، توانمند سازی مداوم اساتید، تربیت نیروی انسانی متخصص، راه اندازی کارخانه شیر پاستوریزه دانشگاه ارومیه، ارتباط ضعیف دفتر ارتباط با صنعت با دانشگاه و صنعت، ایجاد و تقویت بانک ژن گیاهان و ... از موارد مطرح شده توسط مدیران گروه های دانشکده کشاورزی در این نشست بود.


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir