Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی و بنابر اعلام دکتر سعید تاروردی لو رئیس مرکز تحقیقات مدیریت بحران و مهندسی زیر ساخت دانشگاه ارومیه، این واحد تحقیقاتی، در فضای آزمایشگاهی که قبلاً مرکز تحقيقات سازه ناميده مي شد، استقرار می یابد و شامل سالنی به مساحت 500 مترمربع با جرثقيل سقفی 5 تنی و کف قوی برای انجام بارگذاری مي باشد.


دکتر تاروردی لو به تعریف مدیریت بحران پرداخت و گفت : مدیریت بحران، بهينه سازی فعاليت های مقابله با بحران و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آن در شرايط غيرعادی است.


 وی در ادامهافزود : بحران های ناشی از بلايای طبيعی شامل سيل، زلزله، زمين لغزش و ... ،  بحرانهای زيست محيطی شامل دفع مواد زائد و پسماند ، شناسايي و پيش بينی ميزان آسيب پذيری در بحران های مختلف و ارائه راه حل هايي برای کاهش ميزان آسيب پذیری از منظر مهندسی زيرساخت، بررسی عملکرد سيستمهای مختلف سازه ای و ژئوتکنيکی تحت بارهای لرزه ای ، ارائه راه حل هايي بومی شده برای کاهش آسيب پذيری سيستمهای سازه ای و ژئوتکنيکی حين زلزله و ... از عمده فعالیت های این مرکز می باشد.


 وی همچنین اظهار داشت : این مرکز دارای تجهیزاتی از جمله ميزلرزه 6 تنی به ابعاد 2×3 متر که در ايران تنها چهار دانشگاه صنعتی شريف، تهران، پلی تکنيک و پژوهشگاه زلزله دارای ميز لرزه مي باشند و از این بین تنها ميز لرزه دانشگاه شريف قابليت های قويتری نسبت به ميز لرزه ای دانشگاه اروميه دارد .


دکتر تاروردی لو ادامه داد: در حال حاضر در استان آذربایجان غربی امکان تست میلگردهای با قطر بالا وجود ندارد و میلگرد ها برای تست به تبریز یا تهران ارسال می شوند و در صورت راه اندازی جک 100 تنی قابل استفاده برای انواع بارگذاری های استاتيکی و ديناميکی، انجام این تست ها در استان ، درآمد زایی بالایی نیز برای دانشگاه در بر خواهد داشت.


وی عنوان نمود: دستگاه سه محوری پيچشی داراي قابليت انجام بارگذاری استاتيکی و ديناميکی برای تعيين مشخصات مقاومتی خاک، دستگاه خشک 2 تنی، تجهيزات آزمايش بتن معمولی و بتن خودتراکم و مرکز کامپيوتر با 12 دستگاه کامپيوتر از امکانات دیگر است  که دانشگاه ارومیه به این مرکز تخصیص داده است .


رئیس مرکز تحقیقات  مدیریت بحران از ضرورت ایجاد این مرکز سخن گفت وتصریح نمود: با توجه به توسعه روز افزون شهر ها و گسترش ساخت و ساز ها، انجام مطالعات و بررسی های آزمایشگاهی در حین ساخت و ارزیابی مستمر وضعیت آنها پس از اتمام عملیات ساخت برای هر سازه یک ضرورت اساسی است و جزء لاینفک احداث ساختمان ها می باشد .


وی همچنین هدف از ایجاد این مرکز را ارائه خدمات به صنعت استان  و فراهم آوردن فضای تحقیقاتی جهت پژوهش برروی پایان نامه های دانشجویی در مقطع دکتری دانست .


رئیس مرکز تحقیقات مدیریت بحران ، ساختمان این مرکز را دارای ارزشی در حدود ده میلیارد ریال عنوان نمود و خاطر نشان ساخت : بخش مهمی از هزینه تجهیز آن توسط استانداری آذربایجان غربی با مساعدت ویژه استاندار محترم و معاونت محترم عمرانی استانداری پرداخت شده است .


دکتر تاروردیلو در پایان گفت: اميدواريم با راه اندازی سریع مرکز مدیریت بحران،  به وضع مطلوب دست يافته و با استفاده از علم و خرد خود را در مقابل حوادث ايمن کنيم.


گفتنی است: این مرکز اکنون راه اندازی شده و دانشجویان در حال فعالیت علمی -پژوهشی در آن هستند و در حال حاضر پس از نصب میز لرزه و جک 100 تنی در حال انجام کنترل های نهایی برای راه اندازی دستگاه ها و راه اندازی کامل آن می باشند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir