Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاهم‌نامه همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و دانشگاه ارومیه با حضوررئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در جمع استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه توسط دکتر نصرت‌الله ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و دکتر رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه امضاشد.

موضوع مورد تفاهم در این قرارداد، شامل حمایت صندوق از 15 مورد پسادکتری بر اساس سیاست‌ها و اولویت‌های دانشگاه ارومیه و صندوق و قرار دادن لینک پرتال صندوق درسایت دانشگاه ارومیه جهت آگاهی هرچه بیشتر محققان این دانشگاه از خدمات صندوق وارتباط بیشتر آنان با صندوق است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، مدت اعتبار اجرای این همکاری‌ها، پنج سال است که قابل تمدید از سوی دو طرف خواهد بود.

ضرغام و هیات همراه متشکل از کارشناسان صندوق حمایت از پژوهشگران، پس از نشست باهیات رئیسه دانشگاه‌های ارومیه و صنعتی ارومیه و پیش از امضای تفاهم‌نامه، در جمع استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه‌ها شرکت و درخصوص جایگاه صندوق در روندتوسعه علمی کشور و چگونگی استفاده استادان و پژوهشگران از خدمات حمایتی صندوق،تبادل نظر کردند.

شرکت رییس صندوق حمایت از پژوهشگران همچنین در جمع هیات رئیسه دانشگاه ارومیه به ایراد سخنرانی پرداخت

دکتر نصرت الله ضرغام در این نشست گفت: با وجود چهارمیلیون و700 هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی کشور و رشد کمی آموزش عالی که بخش پژوهش را متاثر کرده است، رشد کیفی متناسب با کمیت آموزش عالی، نیز ضروری است.

وی، تمرکز بر کیفیت آموزشی و پژوهشی را درحال حاضر ارجح بر کمیت دانست و اظهار داشت: اصل 44 اجرا شده است اما باید اثرات اجرای آن را در آموزش عالی و پژوهش ببینیم و برای تحقق این هدف، می بایست آموزش دانشجویان مان به گونه ای انجام شود که دانش آنان در هرکجای دنیا قابل استفاده باشد.

دکتر ضرغام تاکید کرد: برای آنکه کیفیت آموزش ها و فعالیت های پژوهشی، هرچه بیشتر رشد کند، باید برنامه ریزی داشته و از تمام ظرفیت های دانشمندان و محققان در داخل و خارج از کشور استفاده کنیم.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران ادامه داد: برای رشد کیفی آموزش عالی، باید علاوه بر تأمین برخی امکانات از طریق دولت، مراکز علمی و دانشگاه ها نیز به روش های گوناگون، نسبت به جذب منابع اقدام کنند و به همین منظور، باید مراکز علمی جایگاه و پایگاه مردمی داشته باشند و فعالیت این مراکز، برای مردم ملموس باشد و اگر این جایگاه ایجاد شود، امکان توسعه کمی و کیفی با کمک های مردمی و افزایش بودجه های تحقیقاتی و آموزش عالی حاصل خواهد شد.

در ادامه این نشست، دکتر ضرغام به دلایل حضور خود در دانشگاه ارومیه اشاره و به تشریح خدمات صندوق حمایت از پژوهشگران و چگونگی بهره گیری اساتید و محققان  از این امکانات و خدمات پرداخت.

پیش از سخنان وی ، دکتر" رحیم حب نقی " رییس دانشگاه ارومیه به معرفی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه ارومیه در حال تدوین استراتژی های کوتاه مدت و بلندمدت است و حضور دکتر ضرغام در این دانشگاه را مغتنم شمرده و به فال نیک می گیریم.

وی با توجه به محدودیت منابع مالی دانشگاه، حمایت از  اولویت های پژوهشی دانشگاه ارومیه را  از رییس صندوق حمایت از پژوهشگران خواست.

دکتر حب نقی همچنین با اشاره به ایده های بسیار ارزشمند و فعالیت پژوهشی محققان و اساتید دانشگاه ارومیه، تصمیم هیات رئیسه این دانشگاه مبنی بر تأسیس مرکز نوآوری در دانشگاه ارومیه را مطرح کرده و خواستار همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران جهت پشتیبانی از این دانشگاه و اجرای این مهم شد.

در پایان این جلسه، اعضای هیات رئیسه، مدیران و روسای دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه های ارومیه و صنعتی ارومیه، پرسش هایی در ارتباط با چگونگی همکاری صندوق با این دانشگاه ها را از دکتر ضرغام پرسیده و وی پاسخ داد.

دکتر ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور روز سه شنبه 26/01/94 میهمان دانشگاه ارومیه بود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir