Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه ارومیه برگزار شد


 


به گزارش روابط عمومی، همزمان با فرا رسیدن ماه مغفرت الهی، ماه رجب؛ مراسم معنوی اعتکاف با شرکت بیش از 400 نفر از دانشجویان دانشگاه ارومیه برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین محمدی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان به این مطلب گفت : مراسم اعتکاف با حضور 270 نفر از دانشجویان دختر و140 نفر از دانشجویان پسر، از عصر روز جمعه 11 اردیبهشت (12 ماه رجب 1342 ه ق) تا شب دوشنبه 14 اردیبهشت(15 ماه رجب) با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در مسجد دانشگاه های ارومیه و علوم پزشکی ارومیه ‌‌‌برگزار شد.


محمدی افزود: در سه روز اعتکاف، شرکت کنندگان از سخنرانی حجج الاسلام محمدی، ارجمندی، امامی و اکبری بهره مند شدند.


وی گفت: از دیگر برنامه های این مراسم، تشکیل حلقه های معرفتی با موضوعات خودسازی، نقش قرآن در زندگی انسان، ولایت امیرالمومنین(ع) و دلایل تاخیر در ظهور امام عصر (عج) بود که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه از جمله سرکار خانم جهانی و ارومیان برپا شد که مورد استقبال معتکفین قرار گرفت.


معاون نهاد رهبری دانشگاه با اشاره به دیگر برنامه های اعتکاف دانشگاه گفت: ختم 25 هزار ذکر صلوات هدیه به روح پر فتوح شهدای گمنام دانشگاه، ختم کامل قرآن در سه نوبت توسط معتکفین، برگزاری مراسم دعای کمیل و توسل از برنامه های دیگر این مراسم بود.


حجت الاسلام محمدی با اشاره به همزمانی سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و رحلت حضرت زینب(س) با ایام اعتکاف بیان داشت: به همین مناسبت توسط سخنرانان مراسم، در مناقب و فضائل اهل بیت عصمت سخنانی ایراد شد و ذاکرین اهل بیت حاج آقای فرازی، فدوی، حسنی، اکبرزاده و عنانی هم برنامه هایی مذهبی مناسب این ایام را اجرا نمودند. در سومین روز اعتکاف نیز اعمال عبادی "ام داوود" با شور و حال معنوی خاص برگزار شد.


وی با اشاره به برنامه های فرهنگی مراسم گفت: در این ایام مجموعه کتاب های کلیات مفاتیح الجنان و کتاب تفسیر سوره حجرات به معتکفین اهدا شد؛ همچنین مسابقه‏ای با عنوان تفسیر و حفظ  سوره حجرات و مسابقات متنوع دیگری در بین شرکت کنندگان برگزار شد که جوایزی از قبیل چادر نماز، تفسیر دوره احسن الحدیث و فلش مموری به برگزیدگان اهدا شد.


گفتنی است معتکفین دانشگاه ارومیه در روز دوشنبه 14 ام اردیبهشت ماه پس از سه روز تهجد و عبادت و شب زنده داری و خلوت با خدای خویش، با حضور بر مزار پاک شهدای گمنام و قرائت فاتحه به روح پاک شهیدان اسلام با این مراسم وداع نمودند. 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir