Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کسب رتبه برگزیده چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی توسط دانشجویان دانشگاه ارومیه


به گزارش روابط عمومی و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، این مسابقات به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه ارومیه به مدت 2 روز و به صورت همزمان در دو سالن معراج دانشکده کشاورزی و مجتمع فرهنگی دانشگاه ارومیه برگزار شد.


امین رستم زاده معاون فرهنگی جهاد گفت: افتتاحیه و مرحله مقدماتی این مناظرات با شرکت 40 نفر از دانشجویان دانشگاه های استان و در قالب تیم های 4 نفره روز دوشنبه 28 اردیبهشت با رقابت 10 گروه مناظره کننده در دانشگاه ارومیه برگزار شد که از این گروه ها 6 تیم به مرحله بعد راه یافتند و مراحل نهایی نیز سی و یکم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه با معرفی گروه های برگزیده به کار خود پایان داد.


وی ادامه داد: طی برگزاری این مسابقات، 24 ساعت مناظره در موضوعات مختلف و با رعایت اصول اخلاقی و علمی مناظره برگزار شد که 9 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاههای آذربایجان غربی مسئولیت ارزیابی و داوری این دوره از مسابقات را بر اساس اشل های مناظره مدل ISDC بر عهده داشتند.


رييس سازمان دانشجويان آذربايجان غربي اظهار کرد: التزام به اخلاق علمی در نقد و نقل آرا، اشخاص و آثار، پرهیز از ورود در نزاع های غیر علمی و مجادلات روزمره و مرسوم، اهتمام به روزآمدی و کارايی مباحث، نقل ها و منابع، اهتمام به واقعی بودن دفاع از موضوعات( در حد امکان) از خط مشي مسابقات می باشد.


رستم زاده گفت: این دوره از مسابقات در محورهای قانون مداری، اعتدال و خرد ورزی به عنوان گام اساسی در حوزه رشد فردی، مدیریت جهادی،‌ تحول اقتصادی،‌ اقتصاد مقاومتی و در حوزه بحث توسعه نوآوری علمی و اشتغال دانش بنیان و همچنین نوعدوستی، خدمات داوطلبانه،‌ عدالت محوری،‌ رضایت از زندگی،‌ بهداشت روانی و سلامت عمومی در حوزه اجتماعی برگزار شد.


وی ادامه داد : در دنیا مناظره ها در قالب توسعه ای پایدار به طور جدی و ارزشمند پایه ریزی و مورد استفاده برای توسعه کشور قرار می گیرد که موجب گسترش علم و فناوری مبتنی بر عمل و به طور کاربری در جوامع بین المللی است.


رستم زاده تصریح نمود: ترویج علم و پدید آوردن اندیشه نو و خلاق سبب توسعه پایدار است که این رویدادها و برنامه ها در دنیا به قوانینی برای روان سازی نیل به توسعه تبدیل می شود و باید این رویکردهای علمی نیز که زاییده عقل بشر است در معرض صیقل نقد قرار گیرد.


دبیر علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی در آذربایجان غربی اظهار کرد: 2 گروه از مناظره کنندگان به مرحله فینال چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در آذربایجان غربی راه یافتند که از این بین، براساس رای هیات داوران، گروه " نسل دوم انقلاب" از دانشگاه ارومیه به عنوان برگزیده این دوره از مسابقات انتخاب شد و گروه انعکاس نیز به عنوان گروه دوم انتخاب شدند و این دو گروه به نمایندگی از دانشگاه های استان به مسابقات منطقه ای مناظره دانشجویی راه یافتند.


همچنین دکتر نظریانی معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه نیز در اختتامیه این مناظرات گفت: برگزاری این دوره از مسابقات ابتکار جالب و رویداد فرهنگی مهمی است که برای اولین بار در سطح دانشگاههای استان، برگزار می شود و گامی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد فضای آزاد اندیشی در دانشگاه ها می باشد.


در پایان مراسم با اهدای جوایز و لوح یادبود از گروه های برگزیده قدردانی به عمل آمد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir