Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

باسمه تعالی


در پی گزارشات و اخبار متفاوت و متناقص در سایتها و بعضی رسانه های خبری در خصوص اعلام مفقودی تعدادی از اقلام دستگاه گران قیمت PPMS  (تعیین خواص فیزیکی مواد ) آزمایشگاه فیزیک دانشگاه ارومیه علی رغم میل باطنی که مایل بودیم ماجرا بدور از هیاهو و جنجال در فضایی آرام  پیگیری گردد مایلیم جهت تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه ها مطالبی را به استحضار برساند.


1-    ریاست محترم قبلی دانشگاه در سالهای 89 و 91 دو دستگاه مشابه PPMS را برای آزمایشگاه فیزیک خویش خریداری می نماید (خرید دوم ظاهرا بدلیل طولانی شدن روند خرید اول و قطع امید از آن صورت پذیرفته است).


2-    بعد از نصب یکی از دستگاهها دستگاه دوم نیز از طریق وزارت علوم خریداری و تحویل دانشگاه می گردد ولی بدلایلی بدون حضور نماینده وزارت و شرکت مسئول داخلی بازگشایی شده و اقلام آن به آزمایشگاه منتقل می گردند.


3-    هیات رییسه  جدید دانشگاه با عنایت به وجود دو دستگاه مشابه تاکید به فروش و یا واگذاری دستگاه دوم به آزمایشگاهی دیگر را می نماید، لذا نماینده شرکت را برای تعیین تکلیف فرا می خواند. پس از حضور نماینده شرکت  صورتجلسه ای ( که  به امضا خود رییس محترم سابق دانشگاه نیز رسیده است)  مبنی بر ناقص بودن قطعات مهمی از این دستگاه (2سال بعد از خرید!) تنطیم می گردد.


4-    صرف نظر از بعضی مسایل که چرا دستگاه بدون حضور نماینده شرکت بازگشایی شده و چرا نواقص دستگاه بلافاصله پس از بازگشایی به مقامات مسئول گزارش نگردیده است، دانشگاه ارومیه در راستای استیفای بیت المال  و بنا به توصیه وزارت علوم شکایتی را به شرح ذیل تقدیم سیستم قضایی می نماید: "چرا بعضی از قطعات اصلی دستگاه موجود نمی باشند؟ آیا این امر در کشور مبدا (آلمان) یا در ایران رخ داده است؟"


5-    پس از شکایت دانشگاه، باز پرس محترم شعبه یک شهرستان ارومیه با بررسی محتوای پرونده و اسناد مربوطه و استماع اظهارات رییس محترم سابق دانشگاه  برای ایشان قراروثیقه صادر می نماید و تا تایید قرار مربوطه نامبرده برای مدتی بازداشت می گردد.


ما مطمئن هستیم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران بدور از جنجالهای پیرامونی و ملاحظات به موضوع رسیدگی کرده و با هر گونه تخلف و تضییع بیت المال برخورد خواهد نمود.


ازدوستان و رسانه ها نیز درخواست می گردد ضمن احترام به حرمت افراد از جناحی و سیاسی کردن موضوع پرهیز نمایند. موضوع نه زیر سوال بردن خدمات مدیران دولت قبلی است و نه تکذیب  و انکار کل ماجرا می باشد بلکه مساله بیت المال فراتر از هر دسته بندی حزبی و تعصب فردی بوده و همه باید در حفظ و صیانت از آن اهتمام ورزیم.


وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى


دانشگاه ارومیه


..

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir