Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 

بِسْمِ اللّه الرَّحْمَن الرَّحیم

 

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه ارومیه به مناسبت فاجعه منا

» إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ «

حجّ ابراهیمی بزرگترین جلوة وحدت امّت اسلام و تمسّک به حَبلِ متین الهی است که حاجیان با رنگها و نژادها و ملتهای مختلف برگرد خانه واحد میگردند. این عبادت توحیدی باشکوه ترین مظهر قدرت نمایی مسلمانان است که متأسفانه امسال بزرگترین عید مسلمانان با سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولین دولت سعودی و کلیدداران خانة امن الهی به روز عزای امّت اسلام و حادثه ای تأسف بار و حزن انگیز تبدیل شد و حاجیان بیت الله الحرام، در حرم امن الهی جان خود را از دست دادند .

عروج شهادت گونه جمع زیادی از مؤمنین مهاجر اِلی الله در منا در پی بی تدبیری رژیم آل سعود زمانی صورت گرفت که مسلمانان عالم در زمان برگزاری مناسک حج به یگانگی و بزرگی خداوند متعال شهادت میدادند و احرام بسته در سرزمین منا به سوی رمی جمرات حرکت میکردند و گرفتار فتنه ای خونین شدند که متأسفانه در این اقدام هزاران نفر از مسلمانان عالم و صدها نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست داده و تعداد کثیری زخمی شدند و تعدادی نیز در وضعیت نامشخص به سر می برند .

دولت آل سعود کارنامة سیاه و ننگینی در کشته شدن مسلمانان در حرم امن الهی دارد. کشته شدن مسلمانان در منا، برای چندمین بار، بی خردی آل سعود را آشکار نمود.

حاکمان دولت سعودی که همانند دوستان صهیونیستی خود دستشان به خون مسلمانان در یمن، سوریه و عراق آلوده است، مسئول مستقیم این ضایعه عظیم هستند. این مصیبت امری نیست که از اذهان امّت اسلامی پاک شود و حاکمان عربستان باید به مسئولیت خود در قبال زائران ضیوف الرّحمان عمل نموده عواقب این فاجعه را بپذیرند.

این اولین بار نیست که سوء مدیریت رژیم دست نشانده آل سعود در زیر سایه وهابیت و صهیونیسم باعث ایجاد فاجعه ای خونین و دردناک شده است. وقت آن رسیده تا کشورهای مسلمان برای جلوگیری از چنین رخدادهای تأسف باری تصمیمی برای مدیریّت حج بگیرند و فضایی امن را برای زائرین خانه امن الهی فراهم سازند.

این حادثه غم بار و جانکاه را به خانوادة جان باختگان و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده، از خدای سبحان علوّ درجات را برای جان باختگان این حادثه مسئلت می داریم.

بسیج اساتید دانشگاه ارومیه

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir