Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نشست جریان شناسی استکبار ستیزی در آرمان جنبش دانشجویی در دانشگاه ارومیه

این نشست به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و به مناسبت بزرگداشت 13 آبان در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام ساجدی نیا، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و مدرس دانشگاه ارومیه، در این نشست با بیان اینکه 13 آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده و یادآور سه مناسبت بسیار مهم است اظهار کرد:  تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 43، روز دانش آموز 13 آبان57 و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 این سه واقعه را شکل داده است.

این مدرس دانشگاه با اشاره بهاینکه روحیه دانشجویی، روحیه ی استکبار ستیزی، ظلم ستیزی، بسیجی و جهادی است تصریح کرد: دانشجویان با این چنین تفکری در مقابل هر گونه جریانات انحرافی و ستمگری می ایستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: گروه های انحرافی از بدو پیروزی انقلاب از رشد اقتصادی و علمی کشور در هراس بودند و با پیاده سازی توطئه های مختلف  قصد براندازی نظام نوپای انقلاب اسلامی را داشتند اما هدف شوم این جریانات انحرافی با آگاهی و بصیرت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا خنثی شد.

این پژوهشگر فقه و حقوق با اشاره به اینکه جریان شناسی دانشجویی، رفتار اجتماعی و اخلاقی دانشجویان دارای 3 ویژگی است؛ گفت: باید این جریان ها و جنبش های دانشجویی دارای پشتوانه تئوریک بوده و از گفتمان و زمینه اجتماعی و تغییر اهداف عینی اجتماعی برخوردار باشد.

ساجدی نیا افزود: دانشجویانی که هویت برخاسته از مکتب اسلامی دارند به دنبال حق، استقلال خواهی، هویت خواهی و بصیرت افزایی هستند و ریشه تمامی جنبش های حق گرایانه و استقلال خواهی برگرفته از مکتب اباعبدالله حسین (ع) است.

وی اظهار کرد: نام و هدف قیام امام حسین(ع) هیچ گاه خاموش نمی شود چرا که قیام شان ایستادگی در مقابل باطل و ظلم ستیزی جریانات انحرافی بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: دانشجویان نسبت به سایر اقشار، بیشترین تاثیرپذیری و اثرگذاری را در جامعه دارند و به این خاطر در هجمه توجه و آسیب های دشمنان قرار می گیرند.

این مدرس دانشگاه گفت: کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا  از پیشرفت دانشجویان در تمامی زمینه ها در هراس هستند چرا که پیشرفت و رشد دانشجویان، پیشرفت کشور را در پی دارد.

وی ادامه داد: دراین راستا دشمن در تلاش هست با ایجاد تجمعات به ظاهر دانشجویی و به نام دانشجو، حق طلبی و آرمان خواهی  دانشجویان را به انحراف بکشد که با این ترفند قشر دانشجو را مستضعف و محروم سازد.

حجت الاسلام ساجدی نژاد با بیان اینکه 300 شبکه اجتماعی به صورت مستقیم و 600 شبکه اجتماعی به صورت غیر مستقیم برعلیه جنبش های آزادی خواهی و دین خواهی کشور فعالیت می کنند افزود: دشمن سعی دارد دانشجویان را از جریان های حق طلبانه منحرف کرده و به سمت  انحرافات اخلاقی سوق دهد که دراین راستا دانشجویان باید آگاهانه عمل کنند.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir