Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اجلاس اساتید گروه معارف اسلامی استان در مورخ هشتم بهمن ماه و به همت گروه معارف اسلامی دانشگاه ارومیه با حضور امام جمعه محترم و رییس دانشگاه ارومیه برگزار و پیرامون مسائل جاری و ارتقاء گروه های معارف بحث و تبادل نظر گردید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه که عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه نیز می باشد در این نشست گفت: استاد معارف باید در مسائل دینی و ایدئولوژیک مطروحه در کلاس درس با قدرت وارد شود و با منطق از آن دفاع کند.

وی خطاب به مدرسین گروه معارف اسلامی ادامه داد: فعالیت اساتید گروه معارف جهاد است و اگر شما بدون نیت مادی وارد کلاس شوید و خدا را کمک کنید خدا هم شما را کمک می کند و این پیام قطعی است. دشمن از حرف باطل با قدرت دفاع می کند و ما در بعضی موارد کوتاهی می کنیم و چنین نباید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در بخش دیگری از بیاناتشان ضمن اشاره به اینکه تمام روزها متعلق به خداست ولی بعضی روزها به طور ویژه مربوط به خدا و ایام الله است، همچنان که تمام زمین ها متعلق به خداست ولی بعضی جاها، خانه خداست؛ ایام الله روزهایی است که در آن بعضی اتفاقات افتاده که انسان را مربوط می کند به خدا و خدا خودش را نشان می دهد؛ امام خمینی (ره) فرمودند: 22 بهمن ایام الله است؛ امام از خودشان نفرمودند بلکه از قرآن اقتباس کرد. باید این امر را به دانشجویان تبیین نمود.

وی افزود: نظام همه چیز ماست و اگر نظام صدمه ببیند همه چیز لطمه می بیند بنابراین همه وظیفه دارند از نظام دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در پایان سخنان خود اظهار داشت: از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم مسئله اخلاص است، ما با روح و جان جوانان سر و کار داریم و باید ابتدا در خودمان معنویت ایجاد کنیم تا بتوانیم در دانشجو معنویت ایجاد کنیم.

همچنین دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در جمع اساتید گروه معارف گفت: ما در تدوین استراتژی دو هدف عمده را دنبال می کنیم 1. ترویج صداقت و امانتداری 2. گسترش فضای نشاط بین جوانان و از شما اساتید استمداد می طلبیم و مایل هستیم در تدوین و اجرای آن به ما کمک کنید.

دکتر سیدمحمد صالحی مدیر گروه معارف اسلامی در این نشست که همراه با حضور اساتید گروه معارف و مسئولین دانشگاه در پردیس شهر دانشگاه ارومیه برگزار شد گفت: ما علاقه مند هستیم این جلسات مداوم باشد و به دغدغه های متقابل اساتید و مسئولین پرداخته شود.

پرهیز از موضع گیری سیاسی و جناحی در کلاسهای درس با حفظ بینش سیاسی، پاسخگویی به سوالات دانشجو در چارچوب قانون و اخلاق، احترام به همه دانشجویان بدون استثناء، رعایت نظم و انضباط و داشتن اعتدال عالمانه نه عوامانه در مواجهه با دانشجو از انتظارات مدیر گروه معارف از اساتید این رشته بود.

دکتر صالحی در ادامه افزود: اخیراً دستور تشکیل کمیسیون تخصصی ارتقاء گروه معارف اسلامی توسط وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده که این یک حرکت مبارکی است و نشانگر این است که مسئولین به اهمیت تفاوت ماهوی این گروهها از بقیه رشته ها پی برده اند.

در ادامه حجت الاسلام حیدری زاد، حجت الاسلام جباری و ...  به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

بحث و تفکر در خصوص چرایی و فلسفه گنجایش دروس معارف در میان دروس دانشگاهی بعد از انقلاب و تعیین اهداف و استراتژی آن، تاثیرگذاری معنوی دروس معارف بر عقاید و افکار دانشجویان به عنوان معیار ارزیابی کیفیت آن، لزوم گستردگی مطالعات مدرسین این گروه، تسلط به برنامه های نرم افزاری و فضاسازی مجازی از موارد مطروحه توسط اساتید این رشته بود.

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir