Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جذب دانشجوی ممتاز و استعداد درخشان در دانشگاه ارومیه

بر اساس اعلام رئیس اداره هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه ارومیه، این دانشگاه در سال تحصیلی 95- 94 از 152 درخواست رسیده در فراخوان دانشگاه ارومیه، اقدام به پذیرش و جذب 10 نفر دانشجوی دکتری و 97 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد ممتاز و استعداد درخشان نموده است.

جلیل فرخی گفت: دانشگاه ارومیه از سال 87  به مدت سه سال پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد را داشته که به این فرآیند، در سال 90، پذیرش دانشجوی رتبه اول  در مقطع دکتری نیز اضافه گردیده است.  

رییس اداره استعداد های درخشان یادآور شد:­­ دانشجویان کارشناسی روزانه و شبانه دانشگاه های دولتی، از سال تحصیلی 95 که بعد از طی 7 نیمسال و با گذراندن 115 واحد جزء ده درصد دانشجویان برترهم رشته و هم ورودی باشند می­توانند بدون آزمون ورودی بر اساس ظرفیت رشته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل نمایند.

وی ادامه داد: برای پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری از سال 94،­ بایستی معدل کارشناسی بالای 16 و کارشناسی ارشد بالای17 بوده و یا با ضریب همترازی سازمان سنجش بر اساس رشته و دانشگاه محل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل روزانه یا شبانه دانشگاه های دولتی بوده و با کسب امتیاز حداقل 60  می توانند ادامه تحصیل نمایند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان در خصوص شرایط عضویت استعداد های درخشان در بنیاد نخبگان و احراز نخبگی گفت : دانشجویانی که حائز شرایط زیر باشند:

1-برگزیدگان رتبه های اول تا سوم المپیاد های معتبر داخلی و خارجی با تایید وزارت آموزش و پرورش یا وزارتین علوم و بهداشت.

2- برگزیدگان از میان رتبه های برتر آزمون سراسری زیر 100 برای رشته های ریاضی و تجربی زیر 50 برای علوم انسانی و زیر 20 برای رشته های هنر و زبان به عنوان استعداد برتر.

3- مخترعان و مکتشفان: برگزیدگان مسابقات و جشنواره های علمی معتبر داخلی و خارجی از قبیل جشنواره بین المللی خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی، برگزیدگان از میان مخترعان و مکتشفان ایرانی که اختراع و اکتشافات آنان در مراجع ذیصلاح داخلی و خارجی به تایید و ثبت رسیده و به عنوان استعداد برتر معرفی گردند .

4- برگزیدگان از میان نفرات اول دانش آموخته رشته های تحصیلی (کارشناسی و بالاتر) و تایید دانشگاه مربوطه می توانند با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان و سایت بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی، لینک ثریا و تکمیل اطلاعات درخواستی ، پس از بررسی و تایید کارشناسان بنیاد ملی نخبگان به عنوان دانشجوی نخبه به دانشگاه ها معرفی می گردند می توانند بعد از تکمیل قرارداد مندرج در سایت و تایید آن از طرف دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی  از مزایای نخبگی بهره مند گردند و طی این روند اسامی 10 نفر بعد از برگزیده شدن به دانشگاه ارومیه معرفی گردید. اطلاعات تکمیلی در سایت  www.bmn.irموجود می باشد.

فرخی در رابطه با اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی بنیاد یادآور شد:  بنیاد بر اساس آیین نامه "شناسایی و پشتیبانی از دانش آموختگان  برتر دانشگاهی تسهیلات ویژه ای را برای دانش آموختگان برتر دانشگاه ها برای طی دوره نظام وظیفه تخصصی اعطاء میکند و چنانچه متقاضیان در دوران تحصیل به عنوان دانشجوی برگزیده مشمول جایزه های تحصیلی بنیاد معرفی شده باشند می­توانند از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی استفاده کنند .

شایان ذکر است: دفتر استعداد درخشان دانشگاه ارومیه در سال 93، از سایر واحدهای آموزشی مستقل شده و هم اکنون تحت نظر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به فعالیت خود ادامه می دهد .

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir