Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین جلسه شورای سلامت، ایمنی، محیط زیست در دانشگاه ارومیه برگزار شد

در آستانه سالروز آزمایشگاه و تولد حکیم جرجانی، اولین جلسه شورای سلامت، ایمنی، محیط زیست (HSE) دانشگاه با حضور معاونین، روسا و معاونین پژوهشی دانشکده ها و پژوهشکده ها تشکیل شد.

دکتر منصورفر مشاور رییس دانشگاه در امور برنامه ریزی، بودجه و تشکیلات،گفت: ایجاد این شورا در دانشگاه ارومیه حرکت مبارک و سازنده ای است که به همت معاونت پژوهشی و مدیران این حوزه، شتاب گرفته و امیدواریم بودجه لازم برای تکوین آن، از طریق هیأت رییسه در اختیار این معاونت قرار بگیرد.

دکتر سلیمان پور معاون پژوهشی دانشگاه در ادامه این نشست در جمع حاضر گفت: ضرورت تشکیل شورای ایمنی در سطح کارگاه ها و آزمایشگاه ها؛ در سال 94 از سوی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ شده و به ویژه در دانشگاه های مادر مورد تاکید بیشتری قرار گرفته است.

سلیمان پور افزود: دانشگاه ارومیه هم اکنون بیش از 4000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد و باید تعداد آزمایشگاه ها و کارشناسان این مراکز مورد نیاز سنجی قرار بگیرد همچنین ما باید امکانات و تجهیزاتی که ایمنی و سلامت نیروی انسانی مستقر در این مکان ها را می طلبد فراهم نماییم.

دکتر نیک بخت مدیر خدمات و فناوری دیگر سخنران جلسه مذکور بود.

وی نظام(HSE)را مخفف سه مقوله سلامت، ایمنی و محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: آزمایشگاه ها باید به این سه مولفه توجه ویژه داشته و از استانداردهای لازم برخوردار باشند که اگر شرایط و بستر های لازم در دانشگاه و آزمایشگاهها کنترل و فراهم نشود باعث خطرات غیرمترقبه خواهد شد.

فرهاد فرهنگ پژوه مدیر آزمایشگاه مرکزی اظهار امیدواری کرد: دانشگاهها به عنوان مراکز آموزشی عالی، بیشترین و دقیق ترین تجهیزات و دستگاهها را در اختیار دارند و ما باید سعی کنیم هر چه زودتر و پیشگام تر از همه سازمان ها به استانداردهای لازم در خصوص ارتقای بیشتر ایمنی برسیم که در این صورت، آزمایشگاه های دانشگاه بیشتر از گذشته می توانند منبع درآمدزایی باشند.

مدیر آزمایشگاه مرکزی هدف از تشکیل شورای "سلامت، ایمنی و محیط زیست"، را انجام فعالیت های تحقیقاتی متنوع و اهتمام در جهت جلوگیری و پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از انجام آزمایشهای مختلف فیزیکی، شیمیایی و همچنین حفاظت از نیروی انسانی و افزایش بهره وری و حفظ تاسیسات و تجهیزات دانشگاه با به کار بردن شیوه های علمی عنوان کرد.

این جلسه 29 فروردین ماه در ستاد مرکزی دانشگاه ترتیب یافت.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir