Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جشن ازدواج 63 زوج دانشجوی دانشگاه ارومیه برگزار شد

مراسم جشن 63 زوج دانشجوی دانشگاه ارومیه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه،  با حضور دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و سایر مسئولین و خانواده های زوجین در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به اهمیت مساله ادامه نسل و ازدواج گفت: خداوند با حکمتش مزد ازدواج را در لذت زندگی مشترک قرار داده است به طوری که طرفین با عشق نسبت به هم تمام مرارت ها و سختی ها را تحمل می کنند، اگر شما دانشجویانی که امروز ازدواج کردید در مسیر زندگی درست قدم بردارید مطمئناً خداوند هم کمک خواهد کرد و امکانات زندگی را برای شما فراهم می کند.

وی نیز با توجه به اهمیت تداوم زندگی و عشق طرفین بیان کرد: زندگی توام با مشکلاتی است و باید توجه کرد که نگهداری زندگی دشوارتر از شروع آن است همانطور که شروع انقلاب آسان اما حفظ آن خیلی سخت تراست.

رئیس دانشگاه ارومیه با ابراز نگرانی نسبت به افزایش آمار طلاق ها اظهار داشت:خودخواهی ها یکی از عوامل اصلی اختلافات بین زن و مرد است و هرکس این خودخواهی خود را کنار بگذارد مطمئن باشد که خوشبخت می شود و زندگی موفقی خواهد داشت.

 دکتر حب نقی قناعت را یکی دیگر از رمزهای خوشبختی دانست و تاکید کرد: قناعت یعنی اینکه به چیزهایی که داریم راضی باشیم و از آن لذت ببریم و در پی آن زندگی ما هم برکت می یابد.

همچنین وی خاطرنشان کرد: دانشگاه و دولت با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند و همین باعث شده است که نتوانیم آنطور که شایسته است در بحث ازدواج دانشجویی و ارائه خوابگاه متاهلی موفق باشیم.

وی با انتقاد از کمک خیرین در این رابطه افزود: خیلی از خیرین برای ارضاء روحشان خدماتی از جمله احداث خوابگاه متاهلی را انجام می دهند که متاسفانه در ارومیه ما شاهد آن نیستیم.

در پایان  دکتر حب نقی  ضمن  ترغیب جوانان به ازدواج آسان گفت: حاکم بودن فضایی مشترک در میان دانشجویان همچون هم رشته بودن و یا مشابهت های سنی  خود به خود زمینه هایی را بوجود می آورد که دانشجویان خصوصیات و ویژگی های روانی و اخلاقی یکدیگر را بشناسند و در نتیجه تفاهم لازم در زندگی را بدست بیاورند

حجت الاسلام والمسلمین جواد ارجمندی، ازدیگر مهمانان این مراسم با موضوع سبک زندگی دینی به سخنرانی پرداختند.

ادامه مراسم با اجرای پرده خوانی، مسابقه و مولودی خوانی، اهدای جوایز و ثبت نام سفر زیارتی عتبات عالیات ویژه زوجین همراه بود.

گفتنی است این مراسم روز پنجشنبه 6 خرداد 95 در سالن پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برگزار گردید.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir