Public Relations News Website

امروز

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه افتتاح گردید

مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه با هدف تقویت تعامل و همبستگی اقوام و ادیان در استان آذربایجان غربی با حضور رییس دانشگاه ارومیه، معاونین، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، علمای برجسته حوزه و دانشگاه و اساتید معارف استان صبح امروز هفدهم آبان ماه افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور با اشاره بر نقش تأثیر گذار علما و فرهیختگان در برقراری صلح و آرامش در جامعه گفت: پژوهشگران و فرهیختگان جامعه وظیفه آرامش بخشی و ایجاد صلح در بین قشرهای مختلف جامعه را بر عهده دارند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور، داعش را نماد بدفهمی و جهل دانست و افزود: در جامعه اسلامی شیعه و سنی اعضای یک خانواده هستند و دشمنان با سوء استفاده از تنوع قومیت ها و مذاهب در فکر نفاق و تفرقه افکنی است که باید با تقویت همگرایی و همدلی ملی بد دلی دشمنان را خنثی کنیم.

همچنین وی اهانت به مقدسات و باورهای دیگران را حرام و تخلف آشکار قانونی عنوان کرد و ادامه داد: اهانت به مقدسات در همه ادیان به ویژه دین مبین اسلام حرام و خلاف قانون است و تکیه بر ارزش ها و باورهای خود باید با حفظ احترام به سایر ادیان واعتقادات همراه باشد چرا که ایمان و اعتقاد به ادیان دیگر نیز جزء ایمان و اعتقاد ماست.

دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به هم زیستی مسالمت آمیز ادیان و اقوام استان گفت: آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام وادیان است که مردمان آن سالیان سال در کمال صلح و صمیمیت در کنار هم زندگی می کنند. همچنین ایشان خاطر نشان کرد: مرکز مطالعات ادیان و اقوام آذربایجان نقشی سازنده و روشنگرانه در نزدیک ساختن دیدگاه­ ها و وحدت ملی ایفاء خواهد نمود.

در ادامه این مراسم  دکتر  سید محمد صالحی، رییس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه، پژوهش در حوزه های مختلف فرهنگی، ادبی، تاریخی، دینی و اجتماعی آذربایجان و همچنین مطالعه در خصوص تعامل ادیان و اقوام منطقه و نقش آنها در تحکیم وحدت را از جمله اهداف مهم راه اندازی این مرکز عنوان کرد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir