Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب رتبه دوم جشنواره جوان خوارزمی توسط عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه

سجاد کشی پور عضو هیأت علمی پژوهشکده نانو فناوری دانشگاه ارومیه با ارائه طرح"معرفی سلولز به عنوان بستری سبز برای کاتالیزورها" موفق به کسب رتبه دوم در بخش پژوهش های بنیادی هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی شد.

هیات داوران این جشنواره، 16 برگزیده نهایی را در چهار گروه پژوهش های بنیادی، پژوهش های کاربردی، طرح های توسعه ای و نوآوری و ابتکارات در 16 گروه تخصصی علمی، انتخاب و معرفی کرد.

هیات داوران هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش پژوهش‌های بنیادی، هیچ طرحی را حائز کسب رتبه نخست ندانست و دکتر سجاد کشی پور را برای ارائه طرح " معرفی سلولز بعنوان بستری سبز برای کاتالیزورها" در گروه محیط زیست به عنوان رتبه دوم معرفی کرد.

پژوهشگر منتخب جشنواره خوارزمی در خصوص این طرح گفت: با افزایش نگرانی های زیست محیطی در مورد واکنش های شیمیایی و خطرات این فرایندها برای انسان و محیط زیست، تلاش های زیادی در جهان، جهت تمرکز مطالعات بر روی شیمی سبز انجام می گیرد. یکی از راهکارهای ارائه شده در این باب استفاده از کاتالیزورهای ناهمگن در واکنش های شیمیایی می باشد. این کاتالیزورها به دلیل امکان بازیابی و استفاده مجدد بسیار مورد توجه هستند. با توجه به اینکه کاتالیزورهای ناهمگن نیز در نهایت فرسوده شده و باید دور ریخته شوند، کاتالیزورهای ناهمگن دارای بستر سازگار با محیط زیست از اهمیت بیشتری برخوردارند و در حال جایگزینی برای پلیمرهای مصنوعی می باشند. سلولز فراوانترین ترکیب آلی طبیعی می باشد که به دلیل زیست سازگاری یکی از گزینه های اصلی به عنوان بستر کاتالیزورهای ناهمگن می باشد. در این طرح فلزات مختلف بر روی بستر سلولزی اصلاح شده نشانده شده و به طور موثری در انواع واکنش های شیمیایی مرتبط با حوزه نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفت.

جشنواره جوان خوارزمی با هدف شناسایی، معرفی، جذب و پرورش استعدادهای جوان کشور در زمینه های مختلف علم و فناوری، ارج نهادن و تجلیل از پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان و ترویج فرهنگ نوآوری، کاربردی کردن نتایج تحقیقات و کارآفرینی دانش بنیان در میان جوانان کشور، توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

مراسم تجلیل از برگزیدگان هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی، همزمان با دومین روز هفته پژوهش و فناوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هتل المپیک تهران برگزار شده بود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir