Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مراسم تجلیل از فناوران و ایده پردازان برتر سال ۱۳۹۵ استان

 

تجلیل از فناوران و ایده پردازان برتر استان با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، نادر صفرزاده معاون امور و توسعه منابع استانداری، رؤسای دانشگاه‌های استان، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، فناوران و ایده پردازان هجدهم اسفند ماه در سالن اجتماعات پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برگزار شد.

 

دستگاه ‌های اجرایی نباید برای کسب و کار محدودیت ایجاد کنند

سعادت استاندار آذربایجان غربی گفت: بهبود فضای کسب و کار از اولویت‌های برنامه‌های اقتصادی استان می‌باشد و در استان ما جز سازمان آب و محیط زیست بقیه دستگاه ‌های اجرایی نباید برای کسب و کار محدودیت ایجاد کنند.

 

 

 

استاندار حوزه پژوهش و فناوری را یکی از بخش‌های بسیار مهم استان دانست و افزود: همه مراکز و شرکت های دانش بنیان و فناوران استان باید مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانیم از استعدادهای علمی خوبی که در استان وجود دارد در جهت پیشبرد برنامه های توسعه و پیشرفت و شکوفایی استان استفاده کنیم و ما در این عرصه نیازمند سرمایه گذار داخلی و خارجی هستیم.

گره اقتصاد و دانش

دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به جهت گیری دانشگاه به سمت و سوی کارآفرینی گفت: در انتهای سالی قرار گرفتیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی نام آن را سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامید که این برای دانشگاهیان یعنی " خودباوری و اتکاء به خود "  و پیشرفت در عرصه جهانی راهی جز گشودن گره اقتصاد و دانش ندارد.

 

قدرت رقابت در عرصه‌های اقتصادی

دکتر حیدری رئیس پارک علم  و فناوری استان، در این مراسم گفت: امروزه ما در شرایطی به سر می‌بریم که در عرصه جهانی تغییرات بسیار شگرفی رخ داده است و بر این اساس تولیدی که دانش محور و مبتنی بر تکنولوژی نباشد قدرت رقابت در هیچ یک از عرصه‌های اقتصادی را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در اقتصاد قرن بیست و یکم منبع تولید ثروت، دانش خواهد بود افزود: مواردی که در حال حاضر اقتصاد سنتی ما مبتنی بر آن‌ها هستند در عرصه‌های بین المللی اهمیت خود را از دست می‌دهند اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه استفاده از دانش را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند و بدون تردید منشأ دانش، دانشگاه است و این خود توجه ویژه به دانشگاه ها و محیط های پژوهشی را می طلبد.

 

لازم به ذکر است: در این مراسم از دکتر کاوه رحمانی فرح عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه به عنوان فناور برگزیده استان در سال ۹۵ و در بخش غرفه‌های برتر نمایشگاه، غرفه شرکت اروم کشت آرمان به مدیریت دکتر مهدی تاج بخش از اساتید دانشگاه به عنوان غرفه برتر تقدیر شد.

 

 

همچنین در بخش ایده‌های فردی برگزیده شهاب ابراهیمی با ایده " نوآوری در صنعت گوهر" و بهبود بشیری ایده " سامانه اطلاع رسانی اماکن مناسب سازی شده برای معلولین جسمی و حرکتی" و سمیه هوشیار برای ایده " پرورش قارچ دارویی Lentinula edode و استخراج مواد مؤثره جهت کاربردهای درمانی" و در بخش ایده های گروهی مصطفی امانی و ابراهیم محبوبی برای ایده " استاندارد موفقیت بر اساس TSP business 9007 " و علی میرزایی آق گنبد و لادن سلطان زاده برای ایده " دستگاه (افزونه) هوشمند سازی و قرائت راه دور کنتورهای آب خانگی و صنعتی" با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل به عمل آمد.

 

گفتنی است: در حاشیه این مراسم پانل پرسش و پاسخ از مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار گردید که فناوران و ایده‌پردازان به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و چالش‌های پیش روی خود در خصوص فراهم شدن فضای کسب و کار در استان، موانع موجود بر سر راه توسعه و گسترش شرکت‌های دانش بنیان پرداختند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir