Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کارگاه آشنایی با اصول کوهنوردی در دانشگاه ارومیه برگزار شد

این کارگاه به همت گروه کوهنوردی دانشگاه ، دوازدهم تیرماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم و با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه ترتیب یافت.

دکتر اسماعیل آین سرپرست گروه کوهنوردی دانشگاه و مدرس کارگاه در ابتدای سخن گفت: کوهنورد باعث به وجود آمدن آرامش معنوی بیشتر، تفکر در مورد خداوند، تقویت حس نوع دوستی ، اعتماد به نفس و ...  می شود.

وی با اشاره به مبانی مقدماتی در خصوص کوهروی گفت: آغاز حرکت در صبح زود، حرکت جمعی و نه انفرادی، داشتن برنامه و زمان بندی دقیق، در نظر گرفتن وضعیت آب و هوا، ، تنفس از راه بینی در طی مسیر، اطمینان از وجود تمام وسایل مورد نیاز برای کوه، حرکت از مسیرهای عمومی و مشخص و ... از اصول اولیه کوهنوردی است.

دکتر آین همچنین به وضعیت متابولیسم بدن در صعود و شیوه حرکت در سرازیری پرداخت و افزود: بدن انسان پس از صعود دچار خستگی شده می خواهند سریع از کوه پایین بیایند در صورتی که باید دو سوم زمانی که برا صعود گذرانده می شود برای سرازیری در نظر گرفته شود و افراد از حرکت سرازیری سریع امتناع کنند که می تواند آسیب های بدنی و ضایعات سختی در پی داشته باشد.

در ادامه دکتر ذوالفقاری از اعضای هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به نقش مهم تغذیه در کوهنوردی گفت: افزایش دفعات تغذیه با حجم کم، خوردن مایعات به مقدار زیاد حتی در صورت عدم تشنگی به مقدار 100 میلی لیتر در هر ده دقیقه، استفاده از مواد قندی سریع الجذب نظیر شکلات، کشمش و خرما و پذیرش خوردن و آشامیدن به عنوان وظیفه از نکات مهم در کوهنوردی است که کالری زیادی مورد نیاز بدن است.

جهت یابی در روز و شب، گرما زدگی، وسایل و ملزومات سفر، کوه زدگی، سرما زدگی، شرایط صعود در زمستان و تابستان و ... از موارد مطرح شده در جلسه بود.

گروه کوهنوردی دانشگاه ارومیه از حدود سه سال پیش آغاز به فعالیت نموده و در قالب گروههای 20 نفره به کوه های استانی و خارج از استان نظیر سهند صعود کرده است.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir