Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رییس دانشگاه در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید: جلسات هم اندیشی اساتید باید فراگیر بوده و امکان حضور همه اساتید با سلایق متفاوت فراهم گردد

دکتر حب نقی در جمع اساتید شرکت کننده در ششمین طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه ارومیه که بیست و هشتم تیرماه در دانشگاه ترتیب یافت ضمن تقدیر از برگزار کنندگان نشست های هم اندیشی اساتید گفت: باید جلسات هم اندیشی اساتید تداوم پیدا کند و به گونه ای باشد که همه ی اساتید با سلایق و دیدگاههای متفاوت بتوانند در آن حضور داشته باشند.

رییس دانشگاه افزود: ما در یک نظام مبتنی بر مکتب اسلام زندگی می کنیم که اصول و عقاید و تعهداتی دارد و کسانی که مستخدم نظام هستند و برای این مردم خدمت می کنند باید پایبند این مکتب و انتقال دهنده ی آن به نسل های جدید باشند.

در ادامه مراسم افتتاحیه دوره ضیافت اندیشه که با حضور بیش از ۶۰ نفر از اساتید دانشگاه ارومیه برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: این دوره همزمان با برگزاری طرح ضیافت اندیشه در دانشگاههای سراسر کشور با هدف دانش افزایی و تقویت بنیه دینی اساتید محترم در جهت انتقال این معارف به دانشجویان؛ برگزار می شود.

 

وی ضمن تقدیر از همکاری معاونت محترم آموزشی دانشگاه در برگزاری این طرح در دانشگاه افزود: اساتید محترم بیش از هر بخش و یا حوزه متولی فرهنگ، در طول ترم تحصیلی با دانشجو سر و کار دارند و این فرصت مغتنمی است که علاوه بر تربیت علمی دانشجویان به پرورش دینی و تقویت مبانی فرهنگی اسلامی دنشجویان نیز توجه داشته باشند

 

وی با اشاره به اینکه دوره های طرح ضیافت دارای سه ویژگی اساسی است تصریح کرد: ارائه مطالب کاربردی، دوره های کوتاه مدت، فشرده و کامل و قابلیت ایجاد مهارت دینی این سه خصوصیت این دوره هستند و از اساتید خواهشمندیم از فرصت ارائه شده نهایت استفاده را ببرند.

دکتر علیرضا مظفری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این نشست گفت: اعضای هیات علمی که مجهز به علم می شوند نباید رسالت های فرهنگی خود را فراموش کنند و باید همگان معضلات و مشکلات فرهنگی را در یابیم و در قبال آنها، خودمان را مسئول بدانیم.

دکتر محمدحسن جوادی دبیر هم اندیشی اساتید نیز به بیان مطالبی در خصوص طرح ضیافت پرداخت.

وی گفت: ما در طول سالهای بعد از انقلاب در همه ی موارد تحریم شدیم به غیر از فرهنگی و صادرات فرهنگی دشمن، آن موردی بوده که هیچگاه صدور آن را متوقف و تحریم نکردند.

دکتر جوادی همچنین به نبود یک برنامه مدون فرهنگی در کشور به عنوان یک مشکل اساسی اشاره کرد و افزود: مسئولین و متولیان فرهنگی، در مواجهه با امور، سلیقه ای رفتار  میکنند آنچنان که اگر رییس دانشگاهی سیاسی باشد دانشگاهش هم سیاسی می شود، اگر قرآنی باشد دانشگاهش نیز همین طور و قس علی هذا.

گفتنی است: دوره معرفت افزایی از 31 ام تیرماه آغاز و سیزدهم مرداد ماه اختتام می یابد.

کلاسهای آموزشی انس با قرآن و معرفت شناسی، دیدار با علماء، کارگاه وهابیت، مسابقات ورزشی، اردوی یکروزه مهاباد، بازدید علمی از دو شرکت دانش بنیان، دیدار با جانباز، نقد فیلم، سخنرانی با موضوع ایجاد واحد فناوری، نشست هم اندیشی، جشن میلاد حضرت معصومه و ... از برنامه های طرح است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir