Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیاز استان به نیروی مرمتگر کارآمد و کارشناس

دکتر مظفر عباس زاده مدیر گروه رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی دانشگاه ارومیه در مصاحبه با آراز آذربایجان با بیان مطلب فوق گفت: منطقه غرب و شمالغرب کشور بیش از 50 درصد بناهای تاریخی ثبت جهانی کشور را در خود جای داده است که می توان به تخت سلیمان در جنوب استان و مجموعه کلیساهای ارامنه در شمال استان اشاره کرد و نیاز است تا برای حفظ و مرمت بناهای مذکور، نیروی مرمتگر تربیت شود.

مدیر گروه رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی ادامه داد: فارغ التحصیلان این رشته به دلیل مهارت هایی که کسب می کنند می توانند علاوه بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش های خصوصی و دولتی اعم از دستگاه های شهرداری، ادارات مربوط به راه و شهرسازی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ... نیز فعالیت کنند.

بر اساس گزارش آراز آذربایجان هم اکنون یک هزار و 300 محوطه تاریخی در استان وجود دارد که بعد از کاوش جهت حفاظت به مرمتگر نیاز دارد که کمبود کارشناس و مرمتگر متخصص در این زمینه احساس می شود و به دلیل کمبود نیرو، کارهای حفاظتی توسط معماران انجام می شود.

دکتر عباس زاده در ادامه یادآور شد: دانشگاه به عنوان مشاور دستگاه های دست اندر کار جامعه می تواند نقشی به فارتر از نقش امروز خود ایفاء نمابد.

وی همچنین افزود: گروه مرمت و احیای بناهای تاریخی آمادگی دارد در قالب مشاوره در بخش های مطالعه، طراحی، پژوهش و کلیه فعالیت های مربوط به حفاظت و مرمت بناهای قدیمی با ارگان ها، سازمان ها و دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی که مرتبط با ابنیه تاریخی هستند همکاری نماید.

گفتنی است: رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی از سال 1393 با جذب دانشجوی کارشناسی  فعالیت خود را آغاز نموده است و هم اکنون بیش از 70 دانشجو دارد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir