Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست آموزشی کارشناسان فرهنگی دانشگاه های منطقه 3 و5 کشور در دانشگاه ارومیه آغاز به کار کرد

حجت الاسلام و المسلمین کریم جباری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در مراسم افتتاحیه که دهم مرداد ماه در سالن همایش پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برگزار شد ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: زمانی که فرهنگی یا سیاست کلانی در کشور برنامه ریزی می شود این کارشناسان فرهنگی هستند که آن را برای همگان خرد و ملموس می کنند و این همان اصلی ترین وظیفه و کار یک کارشناس فرهنگی است.

حجت الاسلام جباری افزود: هنری که نیاز محور نبوده گرهی از مشکلات افراد و بخصوص جوانان باز نکند می شود هنر سفارشی که هر چقدر برایش هزینه بشود باز هم از بین خواهد رفت و این کارشناسان فرهنگی هستند که می توانند محیط دانشگاه را برای هنر و بالندگی آن در سمت و سوی نیازهای جامعه مهیا کنند.

در ادامه دکتر هوشنگ جاوید بنیانگذار جشنواره های پژوهشی موسیقی نواحی و اقوام ایران به سخنرانی در خصوص ذکر خوانی در ایران قدیم و در نزد پیروان دین زرتشت و نقش ذکر در میان ادیان مختلف ایران به عنوان یک تعالی گر روح پرداخت.


دکتر خسروی معاون مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به اصل پرورش شهروند خوب به عنوان یکی از وظایف دانشگاه ها اشاره کرد و گفت باید تکنیک ها و روشهای مرسوم حوزه فرهنگی را تغییر داده و به روز رسانی بکنیم در این موقعیت است که ابداع در حوزه فرهنگی معنا دار می شود.

دکتر اردشیر منصوری دیگر سخنران مراسم افتتاحیه رسالت کلان دانشگاهها را تولید علم، تربیت کاربر علم و پرورش شهروند فرهیخته عنوان کرد و گفت: برای تربیت یک دانشجوی موفق در جامعه، باید افرادی را تربیت کنیم که به میراث فرهنگی و اجتماعی خود و شرایط امروز اجتماع و بین الملل آگاه بوده، مشارکت جو بوده و متخلق به اخلاق حرفه ای و برخوردار از مهارتهای تفکر نقادانه و خلاقانه باشیم در این صورت است که می شود گفت در حوزه فرهنگی به خوبی عمل کرده ایم و انسان های خوب پرورش داده ایم.

در این نشست که به مدت دو روز ادامه خواهد داشت نزدیک به 80 نفر از کارشناسان فرهنگی دانشگاههای استان آذربایجان غربی، شرقی، زنجان، کردستان، اردبیل، کرمانشاه، ایلام و لرستان در دانشگاه ارومیه با محوریت برنامه ریزی اوقات فراغت دانشجویان برگزار می شود.

آشنایی با میراث، اکوتوریسم، برنامه ریزی سفرهای دانشجویی، اخلاق و آداب گردشگری، بحث و گفت­ و گو پیرامون تنوع فرهنگی و ... از بخش های مختلف علمی نشست مذکور می باشد.  


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir