Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تفاهم نامه مشترک دانشگاه ارومیه با ستاد اقامه نماز استان در جهت استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای ترویج اقامه نماز منعقد گردید.

 

نادرصفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استان در جلسه انعقاد این تفاهم نامه که بیست و نهم شهریورماه در دانشگاه ارومیه ترتیب یافت گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نقش غیر قابل انکاری در آموزش و تبیین و تبلیغ فرهنگ اقامه نماز داشته و از ارکان اصلی نهادینه کردن فرهنگ برپایی نماز در بین جوانان هستند.

صفرزاده همچنین با تاکید بر رفع مشکلات نمازخانه های بین شهری، مدارس و خوابگاهها، خواستار مهیا نمودن شرایط مطلوب برپایی فریضه نماز، گسترش و تعمیم اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه و همکاری مستمر در این زمینه شد.

دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: دانشگاه همواره بر این مسئله صحه گذاشته که باید نقش خود را در هدایت ضمیر پاک و خداجوی جوانان به سمت نماز و یاد خدا ایفاء نماید.

رییس دانشگاه افزود: تنها دعوت به نماز و برگزاری نماز جماعت کافی نیست بلکه باید آن را در عمق روح جوانان جاری و ساری کنیم و دانشجویان را از نظر اعتقادی تقویت نماییم.

دکتر حب نقی یادآور شد: ما طی جلساتی با اعضای هیات علمی به عنوان راهنمایان 16000 دانشجوی این دانشگاه، به امر  نماز و وجوب اشاعه آن در بین جوانان تاکید کردیم.

رحیم برزگری رییس ستاد اقامه نماز استان گفت: راهکارهای مطلوب برای توسعه فرهنگ نماز در دستگاه های اجرایی و جامعه باید دنبال شود و طرح بومی سازی برنامه های نماز اقدامی در این مسیر به شمار می رود که طی این تفاهم نامه امیدوار به اجرایی شدن آن هستیم.

وی نماز را رکن و اساس اصلی کارهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: نماز نجات دهنده تمامی شئونات فرهنگی است و یک کار فرهنگی است که هیچگاه رنگ نمی بازد.

وی رییس دانشگاه و مدیران ادارات را برای احیای نور چشم پیامبر فراخواند و بر نقش ستاد اقامه نماز به عنوان دستیار در بخش اجرا و ارائه دهنده شیوه نامه اجرایی مفاد تفاهمنامه اشاره نمود.

توجه به نماز و نیایش در جشنواره های فرهنگی و هنری، برگزاری کارگاههای آموزشی نحوه دعوت به نماز، حمایت مادی و معنوی از پایان نامه های دانشجویی با موضوع نماز و ... برخی از مفاد این تفاهم نامه می باشد.

گفتنی است: بنابر اعلام معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز، دانشگاه ارومیه در سال 95 در ترویج اقامه نماز قریب به 70% رشد داشته است.

همچنین دانشگاه ارومیه میزبان مدیران و روسای 5 سازمان دیگر استان برای  امضای تفاهم نامه با ستاد اقامه نماز بود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir