Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دکتر علی سرافراز یزدی رییس اسبق دانشگاه ارومیه درگذشت

دکتر سرافراز رییس اسبق دانشگاه ارومیه و استاد پیشکسوت گروه شیمی در شامگاه یکم آبان ماه دار فانی را وداع گفت.

دکتر علی سرافراز یزدی در سال ۱۳۲۹ در مشهد چشم به جهان گشود دوره ابتدایی و متوسطه را در مشهد به اتمام رساند و پس از کسب مدرک لیسانس شیمی از دانشگاه فردوسی جهت ادامه تحصیل در سال ۱۳۵۴ به دانشگاه بیرمنگام انگلیس رفت و سرانجام در سال ۱۳۵۹ موفق به کسب مدرک دکتری شده و در بهمن ماه همان سال به ایران بازگشت و اولین مسئولیت وی ریاست دانشگاه ارومیه در۱۳۶۰ بود.

وی همچنین در سالهای بعد به عنوان مسئول دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد از سال ۷۰ تا ۷۴  و از  سال ۱۳۷۵ به عنوان معاون آموزشی این دانشگاه منصوب شد و از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ به عنوان رئیس دانشگاه فردوسی مشغول به کار بود؛ در سال ۱۳۸۳ با انتخاب مردم مشهد و کلات به عنوان نماینده مجلس در مشهد انتخاب شد.

 توصیه های دکتر علی سرافرازیزدی: توصیه من به همکاران جوانم و یا دوستانی که در کارهای اجرایی هستند این است که هیچگاه از مسائل تحقیقاتی و آموزشی غافل نباشند و حتما درکنار کارهای اجرایی خود به عنوان اولویت اول خود در نظر بگیرند که بسیار مهم است .
توکل و توجه به خدا را جزو اعتقادات و باورهای حتمی خودمان قرار دهیم؛ یعنی باور کنیم که جز او کسی قادر نیست مشکلات کار را حل کند و باور کنیم که او توانای مطلق است . اگر این را باور داشته باشیم انسان هیچ گاه خسته و نا امید نمی شود . به این مسئله توجه داشته باشیم که سختی ها و شرایط مشکل، انسان را می سازد؛ لذا به جوانان و دانشجویان پیشنهاد می کنم سعی کنید از کارهای سخت نترسید و فرار نکنید ، به سراغشان بروید . آنجاست که انسان احساس می کند کاری انجام داده که مفید است . در کارهایتان منظم باشید . یکی از سفارش های مولا علی در شب وفاتشان در بستر بیماری به حسنین این است که آنها را به نظم در امورشان وصیت می کند . امروزه در جامعه یکی از مشکلاتمان بی نظمی است و وظیفه ما دانشگاهیان این است که خودمان ، حرکاتمان و زندگیمان را منظم کنیم تا این نظم به دانشجویان نیز منتقل شود تا جامعه پیشرو ، فعال و منظم داشته باشیم . نظم سرلوحه همه کارهاست .

هر کاری به ما محول می شود سعی کنیم به خوبی و با دقت آن را انجام دهیم ، چرا که ما در مکتبمان معتقد هستیم که عالم محضر خداست و همه ما در پیشگاه خداوند هستیم . چطور زمانی که ما در مقابل پدرمان ، اساتیدمان و یا یک روحانی عالی قدری قرار می گیریم ، خودمان را جمع و جور می کنیم و مواظب کردارمان ، رفتارمان و حرف زدنمان هستیم . پس اگر در همه وقت و در همه کارهایمان خداوند را محضر خود بدانیم همه کارها به درستی انجام می شود .

سعی کنیم که وقت خود را با مطالعه و یادگیری در ابعاد مختلف پر کنیم . یک بعدی نباشید . زندگی انسان فقط شیمی و فیزیک نیست . بلکه انسان ابعاد گوناگون سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... را دارد و بایستی خودمان را در تمام این ابعاد پرورش دهیم . ما مسلمان هستیم و اعتقاد داریم بهترین گزینه و چیزی که می توانیم به آرامش برسیم ذکر خداست و ذکر خداوند قرآن است . توجه داشته باشید در ساعاتی از روز چند ساعتی ، چند دقیقه ای ، هر چقدر که فرصت دارید صفحاتی از قرآن را بخوانید و در آن تامل کنید و با خداوند خلوت کنید که کلام خداوند به ما آرامش می دهد و راه زندگی را می آموزد .

توصیه جدی من به جوانان این است که از جوانی تمرین کنید تا چه از نظر  اخلاقی و چه فکری پاک بمانید زیرا اگر به مسائل ناپاک و هوسرانی آغشته شویم در زمان های بعدی کنترل و تهذیب آن تقریبا غیر ممکن خواهد بود . پاک زندگی کردن و لقمه حلال و پاک بدست آوردن یکی از اولویت های هر انسان است . گذشته از مسلمان بودن الویت هر انسان است .( به نقل از سایت دانشگاه فردوسی مشهد)

 

برای ایشان طلب غفران الهی و برای خانواده معظم شان صبر و سلامت آرزومندیم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir