Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲


حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه در مجمع عمومی کانون فرهنگی اساتید دانشگاه با بیان مطلب فوق گفت: در روایات داریم که امامی از کوچه بازارهای شهری می گذشتند و به همراهی که در کنار شان بودند فرمودند گناه سفهای جامعه بر عهده دانشمندان و علمی آن جامعه است همان فرد پرسید یا بن رسول الله چرا چنین سخنی فرمودید؟ امام فرمودند و چه چیزی مانع می شود که زمانی که می بینید یا می شنوید کسی از پیروان ما کار زشت یا منکری انجام می دهد او را موعظه و ارشاد نمی کنید آنان در بسیاری از موارد، نادان و بی معرفت به مسائل دینی هستند و گناه اینها بر عهده عالمان آن جامعه است.

امام جمعه ارومیه خطاب به اساتید افزود: بیشتر عمر اساتید در دانشگاه و در کنار دانشجویان می گذرد و بر همه ما وظیفه است که در قبال مسائل دینی، اجتماعی و تربیتی دانشجویان مسئول باشیم و نباید از آن غافل بوده و خود را کنار بکشیم.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم ادامه داد: خداوند فرموده است قومی که مسلمان هستند اما از امام ستمگر تبعیت می کنند حتما عذاب خواهند شد و با تفسیر این آیه زیبا می توان استنباط کرد که امام و رهبر جامعه اگر مومن و متقی به خدا باشد مردم آن کشور را هر چند گناهکار؛ به ساحل امن هدایت خواهد کرد اما امام ظالم و بی دین هر چند ملت آن کشور افرادی بسیار معتقد و مومن بالله باشند نخواهد توانست به سر منزل مقصود برساند و همان مردم که از امام ستمگر تبعیت کردند هم با امام شان عذاب خواهند شد و بنا بر فرموده خدای متعال، عذاب آن ملت حتمی است.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر نقش مفید کانون فرهنگی گفت: پایه و اساس حرکت این جمع، کار فرهنگی صرف نباشد و فعالیت های کانون را از مباحث سیاسی جدا نکنید.

لازم به ذکر است در ابتدای مراسم دکتر مسعود مهام مسئول کانون به ارائه گزارشی از فعالیت های کانون پرداخت.

وی با اشاره به چهار کمیته تعلیم و تربیت، پژوهشی، امور خیریه و مناسبت ها و خانواده و تربیت بدنی کانون فرهنگی؛ از اساتید درخواست کرد فعالیت و حضور پر رنگ تری در کانون داشته باشند.

دکتر مهام فلسفه تشکیل کانون فرهنگی را نقش مهم و کاربردی اساتید در جهت دهی به دانشجو، دانشگاه و نهایتاً جامعه عنوان نمود و گفت: این کانون در نظر دارد با همفکری و خرد جمعی خود اساتید، هدایت بخش دانشگاه باشد.

وی طراحی سایت کانون، برگزاری کارگاههای راهکارهای تربیت دینی، انسان شناسی، سیر مطالعاتی، کارگاه عدل الهی، ایجاد کانال تلگرامی و ... را جزئی از فعالیت های کانون در یکسال گذشته نام برد.

در پایان این مراسم کمیته ها تشکیل و اعضای هیات علمی عضو کانون در کمیته های مزبور حضور یافتند.

گفتنی است: چهارمین نشست عمومی اساتید 22 آبان ماه در دانشکده علوم ترتیب یافت.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir