Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دکتر سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در یادواره شهدای دانشجوی استان که یکم آذر ماه مصادف با سالروز تشکیل بسیج دانشجویی، در دانشگاه ارومیه ترتیب یافت گفت: آیاتی در قرآن آمده است که می فرماید: پیامبر اکرم (ص) در مقابل مومنین، رحمت و رافت داشته و برای کفار با صلابت و شدت برخورد می کردند امروز ایران هم به تاسی از همان آیه قرآنی برای تکفیری های داعش؛ با رهبری شجاعانه و داهیانه مقام معظم رهبری و با فرماندهی دلاورانه مالک اشتر زمان سردار سلیمانی همان شدت و صلابت را داشته و توانستند شجره ملعونه داعش را به برکت خون شهدا و رزمندگان محور مقاومت ریشه کن کنند.

دکتر حسینی به نقش چشمگیر دانشجویان در برهه های مختلف انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس اشاره و افزود: دانشجویان در زمان جنگ، کتاب هایشان را در کوله هایشان همراه خود داشتند و بسیاری از همین دانشجویان جزو فرماندهان مقتدر و مبتکر و پیروز میدان های جنگ شدند و شهید حججی ها و بسیاری از مبارزان محور مقاومت، نمونه همان دانشجویان دیروز در زمان حال هستند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بسیاری از کشورها با الهام از انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی به مقاومت در مقابل استکبار برخاسته اند و ما می توانیم تجلی تفکر بسیجی را در عراق، یمن، فلسطین و لبنان و بسیار کشورهای دیگر ببینیم.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: اگر ما از موضع قدرت و صلابت در برابر ظالمان وارد نشده و عمل نمی کردیم دشمنان کنار نمی رفتند  و ایران نیز در خطر وجود دولت مقتدر تروریستی در همسایگی خود بود.

همچنین در ابتدای این حضور پرشور، سرهنگ جلیل وحیدی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان گفت: دشمنان ایران، از 200 سال پیش تاکنون یک میلیون متر مربع خاک کشورمان را تصرف کرده اند اما ما افتخار می کنیم که به برکت خون شهدا و رزمندگان و جان بر کفان انقلاب و ایران اسلامی، پس از انقلاب اسلامی با وجود تمام محرومیت و مظلومیت و تحریم ها، تاکنون حتی یک میلی متر خاک خود را از دست نداده ایم و نقش بسیج در این پیروزی ها بی بدیل است.

وی همچنین با تبریک پیروزی سپاه اسلام بر تکفیری های داعش گفت: دشمنان، خواب تجزیه کشورهای اسلامی،  تشکیل خاورمیانه جدید، تشکیل اسرائیل دوم را در سر داشتند که با مدیریت هوشمندانه رهبری و دلاوریهای فرزندان سرزمین مان، خوابشان بد تعبیر شد و خط بطلانی بر همه نقشه های شوم شان کشیده شد.

همچنین دکتر عزیز جوان پور دبیر کمیته علمی کنگره ملی بزرگداشت 12000 شهید استان گفت: پس از انتشار فراخوان دریافت مقالات، 43 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال گردید که از میان اینها، 25 مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات و سه مقاله شایسته تقدیر، انتخاب گردید.

وی همچنین از  تدوین 3000 نسخه کتاب با عنوان شهدای آذربایجان غربی، تحلیل محتوایی 400 وصیت نامه شهدا، تحلیل 10 هزار نامه دانش آموز به شهدا و ...  طی این کنگره خبر داد.

همچنین در این یادواره از خانواده شهدای استان شهیدان فرشید فتح الهی، سعید طلیسچی، میرمسلم موسوی، علی اصغر جودی نعمتی، حیدر کارگر، سهراب آقاپور، کریم حسن پور، احمد خادم اصل و تنی چند خانواده معظم شاهد دیگر تجلیل شد.

رونمایی از تمثال شهدای دانشجوی مدافع حرم بخش دیگری از برنامه های این نشست بود.

پس از پایان یادواره، حاضرین به همراه خانواده شهدا بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه ارومیه حضور یافته و بنای یادمان شهدای گمنام دانشگاه ارومیه توسط وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

شایان ذکر است: پیکر دو شهید گمنام لشکر 31 عاشورا که بعد از 31 سال درجزیره مجنون تفحص شده و به آذربایجان غربی بازگشتند در 11 آذرماه سال 93 در کنار مسجد دانشگاه ارومیه به خاک سپرده شدند.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir