Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و ایده های برتر استان عصر روز هفتم آذر  با حضور محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و جمعی از دانشگاهیان و مسئولان استان در محل سالن اجتماعات مرکز مطالعات دریاچه ارومیه دانشگاه ارومیه برگزار شد.

تحقیق و پژوهش مولفه اصلی پیشرفت و توسعه جوامع بشری است

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اهمیت تحقیق و پژوهش در رشد و توسعه جوامع بشری گفت: تحقیق و پژوهش مولفه اصلی پیشرفت و توسعه جوامع بشری و قدرت و امنیت کشورهاست و شاهد هستیم که هر کشوری که به تحقیق و پژوهش اهمیت قائل شده و پژوهش در آن نهادینه شده، به رشد و توسعه نیز نائل آمده است.

شهریاری افزود: در کشور ما علی رغم وجود منابع غنی و نیروی انسانی توانمند، متاسفانه تحقیق و پژوهش آن طور که باید و شاید جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و لازم است در این خصوص و برای جبران عقب ماندگی ها در این حوزه برنامه ریزی و اقدامات جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: باید منابع و امکانات کافی در اختیار جامعه دانشگاهی و محققین کشور قرار گیرد تا کشور بتواند با جهش علمی و جبران عقب ماندگی های گذشته، به رشد و توسعه دست یابد؛ این امر جزو سیاست های دولت دوازدهم است و امیدواریم با تلاش های هرچه بیشتر دانشگاهیان و پژوهشگران و با اهمیت دادن به تولید علم و جایگاه پژوهش در کشور بتوانیم به اهداف مورد نظر در این خصوص دست پیدا کنیم.

مقام عالی استان بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت نیز تاکید و خاطرنشان کرد: شکاف عمیقی بین جامعه پژوهشی و بازار و صنعت در کشور وجود دارد و دانشگاههای ما با صنعت و بخش خصوصی خیلی عجین نشده اند که در این مورد و برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه نیز باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

شهریاری اظهار کرد: صرفاً با چاپ مقالات ISI ، رشد علمی در کشور محقق نمی شود؛ اگر رشد علمی به صورت واقعی اتفاق بیفتد، رشد را در همه ارکان و شاخص ها شاهد خواهیم بود؛ ما نیز در استان با تمام توان از دانشگاهیان، پژوهشگران و فناوران حمایت می کنیم تا با بهره گیری از دستاوردهای تحقیقات علمی و دانشگاهی، بتوانیم شاخص های توسعه استان را ارتقا بخشیم.

وی همچنین از جامعه دانشگاهی و پژوهشی استان خواست، احیای دریاچه ارومیه، ارتقای کشاورزی، صنایع و صنعت گردشگری استان را جزو اولویت های پژوهشی خود قرار دهند و در رابطه با این موضوعات تحقیقات علمی انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از دانشگاه ارومیه خواست برنامه ریزی های لازم را برای صدور فراخوان علمی بین المللی در راستای بهره گیری از ایده ها و دستاوردهای علمی پژوهشگران نقاط مختلف دنیا برای احیای دریاچه ارومیه انجام دهد.

در این مراسم با اهدای لوح، تندیس و هدایایی از پژوهشگران و فناوران برتر استان تجلیل شد.

 

شایان ذکر است پنج تن از اساتید دانشگاه ارومیه جزو پژوهشگران برتر استان بودندکه  بدین شرح است:

۱- دکتر جواد بهمنش

۲- دکتر رسول شعبانی

 ۳- دکتر امیر تکمه چی

۴- دکتر میر نجف موسوی

۵-دکتر علی محمدنیکبخت

پس از این جشنواره همچنین نمایشگاه دایمی فن بازار دانشگاه ارومیه توسط  نادر صفرزاده معاون استاندار و دکتر گودرزی دبیر کمیته آموزش و پژوهش وزارت کشور افتتاح گردید.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان توسط نادر صفرزاده معاون استاندار بخش دیگری از برنامه های گرامیداشت هفته پژوهش در استان آذربایجان غربی است.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه تا نهم آذر ماه فرصت دارند از ساعت 9 الی 12 صبح و 15 الی 19 عصر از نمایشگاه واقع در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل بلوار سربازان گمنام دیدن نمایند.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir