Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه ارومیه خواستار تصویب قانون خاک شد.

دکتر قریشی گفت:  یکی از بزرگترین نعمت ها برای بشر خاک است، نود و پنج در صد مواد غذایی در دنیا از خاک به دست می آید و در کشور ما بحران خاک نیز مانند بحران آب است و تخریب خاکی که در کشور اتفاق می افتد به نسبت متوسط جهانی دو و نیم برابر است.


وی ادامه داد: قانون حفاظت از خاک بیش از ده سال است که به مجلس داده شده است، عرضم با رئیس مجلس و نمایندگان است که چرا این مسئله را تصویب نمی کنند، تا کی اهمیت ندادن؟، به خاطر وضعیت خشکسالی شورای عالی آب در کشور وجود دارد، رئیس جمهور و هیئت وزیران باید شورای عالی خاک هم تشکیل دهند و برای این کار بودجه تصویب شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی یادآور شد: مسئولین امر و مردم باید از این نعمت الهی بسیار مواظبت نمایند، خداوند از نعماتی که به انسان داده است در قیامت سوال خواهد کرد، آیا مسئولین بعد از آن که همانند مشکل خشکسالی گرفتار مشکل خاک شدیم می خواهند دست به کار شوند؟


در ادامه این همایش دکتر ابراهیم سپهر عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه و دبیر همایش بزرگداشت روز جهانی خاک به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به برخی راهکارها برای حفاظت خاک، خاطرنشان کرد: اهتمام جدی در تصویب، ابلاغ و اجرای قانون حفاظت خاک ضرورت دارد، تشکیل شورای عالی خاک یا تبدیل شورای عالی آب به شورای عالی آب و خاک، تقویت جایگاه تشکیلاتی بخش اجرایی خاک در وزارت جهاد کشاورزی، استفاده از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم خاک در مدیریت علمی و اجرایی کشور، تهیه و تدوین سند ملی آمایش سرزمین، تبیین خاک‌ها، اراضی کشاورزی و ... از جمله این راهکارها است.

دومین همایش روز جهانی خاک بیست و هشتم آذرماه با حضور معاون استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر کل منابع طبیعی استان، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و دیگر مسئولین استانی، معاون دانشگاه و روسای دانشکده ها، اساتید دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی و دانشجویان و... در پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه دانشگاه ارومیه ترتیب یافت.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir