Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نشست علمی فرهنگ تعایش و گفتگو در دانشگاه ارومیه برگزار گردید

مرکز مطالعات ادیان و اقوام آذربایجان دانشگاه ارومیه روز 27 آذر امسال مصادف با روز جهانی مبارزه با خشونت و افراطی گری؛ نشست علمی تحصصی فرهنگ تعایش و گفتگو را برگزار کرد.

این نشست با حضور سخنرانان ویژه از جمله حجت الاسلام دکتر مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نواب رئیس محترم دانشگاه ادیان و مذاهب قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم ارومیه، بت کلیا دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان، ماموستا سرخابی امام جمعه اهل سنت شهرستان نقده برگزار شد.

عقاید ادیان غیر ابراهیمی هم تقدس دینی پیدا می کنند، قرآن کریم با مخاطب قرار دادن مطلق ناس، خداوند را خالق و دوستدار تمام انسانها معرفی میکند، اهل بیت گرائی اعم از تشیع گرائی است، فرقه گرائی با خشونت و افراطی گری رابطه دارد از اهم سخنان آیت الله دکتر احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در این نشست بود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم ارومیه در سخنان خود اظهار داشت: خداوند در آیات مختلف بین افراد بشری قرابت قائل شده است و این نشان­ دهنده این است که همه ما از یک نسل هستیم. گفتگو در اسلام محور و اساس است و پیامبر و امامان نیز کار خود را با تعایش و گفتگو شروع کرده ­اند.

عبدالناصر نظریانی قائم مقام رئیس دانشگاه ارومیه در این نشست با خیر مقدم به حضور اندیشمندان حاضر در مراسم، اظهار داشت: آذربایجان غربی رنگین کمانی از ادیان و اقوام گوناگون است و قرن ها تجربه زندگی در این سرزمین متنوع و رنگارنگ، به ما آموخته است که نرمخوئی تنها راه رسیدن به وحدت و دوری از تشتت و پراکندگی است.

ماموستا سرخابی نیز در ادامه بحث همدلی میان ادیان و اقوام گفت: انشاءالله بحث مهم تعایش و گفتگو از چارچوب یک سالن و نشست فراتر رفته و در بین همه مردم گسترش یابد.

همچنین سیدمحمد صالحی رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه گفت: استان آذربایجان غربی بدلیل ترکیب جمعیتی،شایستگی و صلاحیت منحصربه فردی که دارد می تواند میزبان خوبی به جهت برگزاری سالانه اجلاس روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری باشد که امیدواریم مسئولین استان بدین امر اهتمام نمایند.

آسیب شناسی موضوع وحدت و برون رفت از وضعیت موجود با رویکرد وحدت عملی و گفتمان علمی، تبیین فرهنگ تسالم و گفتگو در اسلام و معرفی چهره رحمانی و عاری از خشونت ایران اسلامی، بیان راهکارهای عملی همگرائی و همدلی و احترام به آحاد مردم با تکیه بر ارزشهای انسانی، بررسی مؤلفه های خشونت و افراطی گری و راههای مبارزه با آن، معرفی استان آذربایجان غربی و ارومیه به عنوان پایتخت اقوام و نماد همزیستی پیروان ادیان و مذاهب، ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری کارگاهها و همایشها و کنفرانسهای مشترک علمی در سطح ملی و بین المللی و گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی و .. از اهداف برگزاری نشست مذکور بود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir