Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ارومیه و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی با امضای رئیس دانشگاه و رییس اداره کل تعاون منعقد شد.

دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه از اهداف اصلی برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه، کارآفرین نمودن بیش از 40 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه است از حضور و وارد شدن اداره کل تعاون، رفاه و امور اجتماعی در امور شتاب دادن به ورود فارغ التحصیلان به بازار کسب و کار استقبال کرد.

رییس دانشگاه ادامه داد: علیرغم فعالیت های بسیار خوب دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، همچنان با ارتباط ایده آل با صنعت، فاصله زیادی داریم.

وی ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه به زودی حالت عملیاتی پیدا کند و بخش تکمیلی برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه باشد.

در ادامه دکتر سلیمان پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه با اشاره به فعالیت های مرکز رشد دانشگاه گفت: مرکز رشد دانشگاه ارومیه از مردادماه 1382 تاسیس شده و از قدیمی ترین مراکز رشد کشور محسوب میشود.

وی افزود: مرکز رشد دانشگاه، دانشجویان و ایده های ثروت آفرینی آنان را تحت حمایت قرار داده و تاکنون توانسته صد واحد کسب و کار را راه اندازی نموده و به بازار کار هدایت کند.

معاون پژوهشی دانشگاه با اشاره به جنبه عملیاتی برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه های سند راهبردی، اختصاص به کارآفرین نمودن فارغ التحصیلان دارد که از آبان ماه 95 ، به حالت عملیاتی در آمده و در طی یکسال گذشته، نزدیک به 50 برنامه کار آفرینی در قالب کارگاه، کافه کارآفرینی، ایده پردازی، بازید از مراکز و کارخانجات کارآفرینی و ارتباط با کارآفرینان برتر استان داشتیم که در ابتدا استقبال و آگاهی دانشجویان از برنامه ها کم بود اما اکنون با استقبال خوب دانشجویان در مسائل مربوط به کارآفرینی مواجه هستیم.

در ادامه رضا نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای اجرایی نمودن تفاهم نامه، از ایجاد اتاق مشاوره کارآفرینی با حضور اعضای هیات علمی، کارفرمایان و کارآفرینان خبر داد.

نقی زاده خاطرنشان ساخت: سوق دانشجویان و فارغ التحصیلان به سمت شایستگی و توانایی بکارگیری دانش و همچنین تشکیل شرکت های تعاونی از مهمترین اهداف ما در طی این تفاهم نامه است که برای اولین بار در کشور از استان ما آغاز شده است.

ارائه خدمات مشاوره شغلی به دانشجویان، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنایع مرتبط، توسعه همکاری های طرفین در امر فرهنگ کارآفرینی، هدایت و ساماندهی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه در قالب شرکت های تعاونی و دانش بنیان و ... از اهداف تفاهم نامه است.

لازم به ذکر است: اجرای طرح ها و پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی مشترک، حمایت معنوی از اختراعات، ابداعات و نوآوری های انجام یافته توسط دانشجویان و اساتید، همکاری در خصوص تالیف، ترجمه و انتشار کتب تخصصی در موضوعات مورد توافق، ارزیابی طرح های پژوهشی و مطالعاتی و ... از زمینه های همکاری در تفاهم نامه قید شده است.

گفتنی است اعتباراین تفاهمنامه از سال 1396 به مدت سه سال شمسی است.

 این نشست با حضور روسا و معاونین دانشگاه ارومیه و اداره کل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی هفتم اسفندماه در دفتر ریاست دانشگاه ترتیب یافت.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir