Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایشگاه مشترک فن‌آوری و فن آفرینی دانشگاه های ارومیه و یوزنجی ییل وان ترکیه برگزار شد.

این نمایشگاه به همت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ارومیه و وان، در راستای تحقق مفاد تفاهم نامه فیمابین دو دانشگاه، صبح روز 13 اردیبهشت 97 با حضور روسای دو دانشگاه ارومیه و YYU  در قالب50 غرفه از محصولات فناوری ایران و ترکیه و در فضایی به مساحت 3500 متر مربع در مجموعه نمایشگاهی شهر وان ترکیه افتتاح و آغاز به کار کرد.

دکتر علی محمد نیکبخت مسئول هماهنگی برگزاری نمایشگاه مذکور گفت: در هفته پژوهش سال 96، دانشگاه ارومیه اقدام به ایجاد نمایشگاه دایمی فناوری نمود که مورد بازدید محققان، دانشگاهیان، مسؤولین استانی و هیأت عالی رتبه ای از دانشگاه یوزنجی ایل (YYU) وان قرار گرفت و هسته اولیه تشکیل این نمایشگاه مشترک گردید.

مدیر انتقال فناوری دانشگاه ادامه داد: با توجه به فضای به وجود آمده و در ادامه فعالیت نمایشگاه دایمی فناوری، نمایشگاه فن‌آوری و فن آفرینی ارومیه-وان با هدف ایجاد کریدور فن‌آوری و گسترش مبادلات علمی و فن‌آورانه بین دو دانشگاه ارومیه و یوزنجی ایل (YYU) وان آغاز به کار کرد.

دکتر نیک بخت ورود محصولات دانش بنیان ایرانی به بازار همسایه و ترویج و تبلیغ مزیت های علمی کشور را از اهداف برگزاری نمایشگاه عنوان و تصریح نمود: ایجاد انگیزه برای تولید فناوری های دانش بنیان و حرکت در راستای تحقیقات کاربردی و نیاز محور؛ استفاده از ظرفیت های دو دانشگاه و تمرین و تجریه روش های انتقال و تجاری سازی فن‌آوری با استفاده از تجارب بین المللی از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه بود.

وی استقبال از نمایشگاه را خوب ارزیابی نموده و یادآور شد: در ایام نمایشگاه، مسؤلین وان، دانشگاهیان، آموزشگاه ها، صنایع و اصناف، مرکز تکنوکنت، IsGem (مرکز توسعه کارآفرینی) و مسؤولینی از آنکارا از غرفه ها بازدید کردند.

دکتر نیک بخت ادامه داد: هیأت اعزامی از ایران همچنین از توانمندی ها، آزمایشگاه ها و امکانات دانشگاه یوزنجی ییل نظیر دانشکده دامپزشکی، آزمایشگاه مرکزی، درمانگاه دامپزشکی، دانشکده کشاورزی، دانشکده فنی مهندسی، دانشکده پزشکی، سایت نیروگاه خورشیدی 400 kW دانشگاه، مرکز رشد فناوری و مرکز توسعه کار وان بازدید کردند و جلساتی با روسای دانشکده ها و اعضاء هیات علمی دانشگاه YYU منعقد شد.

مسئول هماهنگی برگزاری نمایشگاه؛ فراهم شدن زمینه همکاری با فارغ التحصیلان فناور دانشگاه ارومیه را از جمله دستاوردهای نمایشگاه برشمرد و یادآور شد: با ثبت اجرای اولین نمایشگاه فناوری و فن آفرینی در یک کشور خارجی با محوریت یک دانشگاه به نام "دانشگاه ارومیه" وارد عرصه جدیدی در پیاده سازی سیاست راهبردی دانشگاه کارآفرین خواهیم شد.

نمایشگاه فن‌آوری و فن آفرینی ارومیه- وان در بعداز ظهر روز 15 اردیبشهت 97 به کار خود پایان داد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir