Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه ارومیه که به همت معاونت آموزشی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه برگزار می گردد در دانشکده منابع طبیعی آغاز شد.

دکتر رحیم حب نقی در این مراسم که بیست و سوم تیرماه برگزار شد با اشاره به مباحث معرفت شناسی و فرهنگی گفت: در دنیای روزمره امروز که بشر دچار هجمه گرفتاریها است، شرکت در دوره هایی نظیر ضیافت اندیشه، فرصتی برای خودسازی و آشنایی بیشتر با مسائل خداشناسی و تلنگری برای رجوع به فطرت پاک است.

رییس دانشگاه همچنین از اصل مهمی به نام اصلاح نیت ها سخن گفت و افزود: هر کاری که با نیت کسب رضایت خداوند انجام شود توفیقات الهی و بهره مندی های دنیوی و اخروی هم به طور حتم در پی آن خواهد آمد؛ اصلی که گاهی گمشده انسان است و باید به آن برگردیم.

دکتر حب نقی همچنین یادآور شد: ما در نظام اسلامی زندگی می کنیم و متعلق به این نظام هستیم که برای حفظ آن خون شهدای بسیاری بر زمین ریخته شده و رعایت قوانین و الزامات نظام جمهوری اسلامی برای همگان به خصوص اساتید ضروری است.

در ادامه دکتر علیرضا مظفری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، به ارائه توضیحاتی در خصوص توصیه های مکرر دین اسلام و قرآن در مورد تدبر و تفکر پرداخت.

دکتر مظفری از اساتید درخواست کرد: دانشجویان را به سلاح تفکر و نواندیشی در مسائل علمی و تحقیقاتی تجهیز کنند تا آنان با نگاه اندیشمندانه وارد مسائل شده و از شرایط بسته آموزشی که تکرار مکررات علمی است خود را نجات دهند .

دکتر محمدحسن جوادی دبیر طرح ضیافت اندیشه، اعضای هیات علمی را از ارکان اصلی تربیت و ماندگار ترین و اثرگذارترین عامل در پیشرفت علمی و تربیتی کشور برشمرد و گفت: اساتید وظیفه خطیر ایجاد نسل توانمند، خداشناس، متعهد، متخصص و وطن دوست بر عهده دارند و همین امر تعلیم و تربیت، معلمین را به مثابه پیامبران قرار می دهد.

گفتنی است: طرح ضیافت اندیشه اساتید از روز شنبه بیست و سوم تیرماه آغاز و تا یکم مرداد ماه با شرکت بیش از نود نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه برگزار می گردد .

این دوره شامل یک دوره معرفت افزایی سطح یک و دو و دو دوره سبک زندگی اسلامی است که همراه با برنامه های جانبی نظیر کارگاه های جریان شناسی رسانه، نماز در فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی برای دانشگاه کارآفرین و اردوی یکروزه مهاباد، برگزاری نشست هم اندیشی اساتید، دیدار با خانواده جانباز، مسابقه تفسیر سوره حجرات و ... خواهد بود.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir