Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین همایش جنگل های ایران، پژوهش و توسعه با حضور صاحب نظران کشوری، مسئولین دانشگاهی و استانی، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان بیست و هفتم تیرماه به مدت دو روز در دانشگاه ارومیه آغاز بکار کرد.

دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه، در ابتدای این همایش با اشاره به شرایط نامناسب اقلیمی ایران گفت: ما در کمربند خشکی قرار گرفته ایم و سطح بارندگیها در ایران بسیار کمتر از متوسط جهانی است از سوی دیگر بدلیل رشد جمعیتی و تامین غذا، به منابع طبیعی کشور دست درازی کرده ایم که عوارض این دو علت، شرایط امروز نابودی تالاب ها، رودخانه ها و جنگل را به وجود آورده است.

رییس دانشگاه با اشاره به معانی آیات 204 و 205 سوره بقره، از بین بردن مزارع و محیط زیست را به مثابه کشتن نسل عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن از کسانی که مراتع و مزارع  را از بین می برند و در نهایت به نسل بشری صدمه می زنند به عنوان بدترین انسانها یاد می کند.

وی اظهار امیدواری کرد: حمایت از طبیعت تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

در ادامه دکتر هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: وقتی در وضعیت کم آبی به سر می بریم معنی خودکفایی این نیست که همه محصولات کشاورزی در داخل کشور تامین شود؛ میشود بسیاری از محصولات را تا زمانی که وضعیت بحران تمام بشود از کشور های دیگر وارد کرد و چه بهتر خود را با شرایط طبیعت وفق بدهیم نه طبیعت را با شرایط خودمان که اکنون شاهد این وضعیت اقلیم ایران باشیم.

دکتر جواد اسحاقی راد دبیر علمی همایش با اشاره به وصول 175 مقاله به دبیرخانه از پذیرش 104 مقاله گفت: از این تعداد، 24 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به شکل پوستر طی دو روز ارائه می شود.

وی همچنین در خصوص عوامل موثر بر وضعیت جنگل ها به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر هادی کیا دلیری رییس انجمن جنگلبانی ایران درافتتاحیه همایش ملی جنگلهای ایران، پژوهش و توسعه که در محل پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه دانشگاه برگزار می شود، گفت: چرا پس از سالها تلاش علمی و تحقیقات و پژوهش های گسترده دانشگاهی ما به وضعیت امروز در مورد منابع طبیعی و جنگل ها رسیده ایم که کار از بحران و حفاظت و احیاء گذشته است؟ آیا تحقیقات بومی و ملی و مفید نیست ؟آیا سازمان ها نیازی به پژوهش های دانشگاهی نمی بینند و آیا در سازمان های متولی، کارشناس متخصص وجود ندارد و یا روسا و مدیران سازمان های مجری در تضارب و تضاد آرا با عقاید و نتایج تحقیقاتی اساتید دانشگاهی هستند؟  نتیجه هر چه باشد ایران امروز در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست در وضعیت فوق العاده بحرانی است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir