Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دکتر تجریشی مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در مرداد ماه سال گذشته تراز دریاچه ۱۲۷۰.۵۶، سطح دریاچه ۲۰۷۰‌کیلومتر و مقدار آب آن ۱.۶ میلیارد متر مکعب بود و این در حالی است که در مرداد ماه سال جاری تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۵۸ بود که نسبت به زمان شروع به کار ستاد احیای دریاچه ارومیه ۲۶ سانتی متر افزایش داشته است از سال ۹۳ بیشتر است و همچنین در مرداد ماه سال جاری سطح دریاچه ارومیه ۳۰۰ کیلومتر نسبت به سال ۱۳۹۳ افزایش یافته است.


معاون محیط زیست کشور کاهش بارش ها، عدم سیاستگذاری ها مناسب در اراضی  کشاورزی و عدم  مدیریت صحیح در مصرف آب را از دلایل اصلی خشکی دریاچه ارومیه عنوان کرد.

دکتر سلیمان پور معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه با بیان ظرفیت و توانایی های بالای دانشگاه ارومیه در ارائه راهکار برای حل مسائل منطقه ای و ملی، آمادگی این دانشگاه را برای مشارکت بیشتر در مطالعات مرتبط با دریاچه ارومیه اعلام کرد.

در ادامه دکتر حصاری عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه و مدیر طرح پایش مصوبات اجرایی ستاد در استان آذربایجان غربی، شرح مختصری از فعالیت کمیته های علمی این طرح در پژوهشکده و گزارشی از آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه ارائه داد.

استماع گزارش دکتر خداوردیلو عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه و مدیر طرح مطالعات 40% کاهش مصرف آب کشاورزی از روند مطالعاتی، از بخش های دیگر این نشست بود.

گفتنی است: جلسه مشترک اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه با حضور دکتر مسعود تجریشی معاون محیط زیست کشور و مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه و مدیران اجرایی ستاد احیاء دریاچه، مهندس سرخوش مدیر دفتر ستاد احیا دریاچه در ارومیه، دکتر سلیمانپور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه و مدیران و مسئولین کمیته های علمی پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه چهارم مرداد ماه در محل پژوهشکده تشکیل گردید

شایان ذکر است: طرح مطالعات 40% کاهش مصرف آب کشاورزی در حال حاضر، 50 درصد پیشرفت کاری دارد و بر اساس فعالیت های میدانی و آزمایشگاهی و مطالعات صورت گرفته، گزارشات تخصصی مختلفی تهیه و تقدیم ستاد احیا دریاچه ارومیه شده است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir