Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

اولین کنگره ملی بهداشت مواد غذایی با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه و انجمن علمی بهداشت مواد غذایی ایران  ۱۴ و پانزدهم شهریور ماه در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

دکتر مقصود سلیمان پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ارومیه در این نشست کشوری که با حمایت سازمان های مختلف نظیر استانداری، بنیاد نخبگان استان، سازمان دامپزشکی کشور، نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، پارک علم و فناوری استان، جهاد کشاورزی استان و ... ترتیب یافته بود؛ ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: امسال در بودجه کشور تصمیم مهمی اخذ شده که این اتفاق مبارک برای اولین بار در تاریخ بودجه افتاده است.

دکتر سلیمان پور تصریح نمود: تمامی شرکتهای تولیدی از امسال مکلف شده اند 40 % بودجه پژوهشی خود را با دانشگاهها عقد قرارداد کنند و این بودجه حتما باید در این حوزه صرف شود.

وی ادامه داد: این تصمیم مهم، باعث خواهد شد شرکتها مشکلات و نیازهای خود را با دانشگاهها به شور بگذارند و خود زمینه ساز ارتباط سازنده و کلان دانشگاه و صنعت خواهد شد.

معاون پژوهشی اظهار کرد: به دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه دستور داده شده این مسئله به بهترین نحو به اطلاع اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رسانده شود و امیدوار هستیم این رویکرد مهم زمینه ساز بالقوه شدن پتانسیل بالای علمی –تحقیقاتی دانشگاهها شود.

دکتر سلیمان پور افزود: امروزه مسئله امنیت غذایی و وفور غذا و همچنین مواد غذایی سالم یکی از دغدغه های اصلی کشورها و امری استراتژیک است و امیدواریم با ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه امنیت بهداشت مواد غذایی در این کنگره بتوانیم گامی هر چند کوچک در این عرصه برداریم.

در ادامه دکتر سید مهدی رضوی روحانی رییس کنگره به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر رضوی در ابتدای سخن خود ضمن یاد کرد نیک از مرحوم دکتر رفیعی از پایه گذاران دانشکده دامپزشکی گفت: دکتر عزیز رفیعی در سال 1354 دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه را تاسیس کرد. وی از جمله دامپزشکانی بود که به واقع در راه اعتلای دامپزشکی و تکامل موسسه تحقیقاتی سرم و واکسن سازی رازی و تربیت نسل جدید از دامپزشکان تلاش بسیار کرد.

رییس کنگره در ادامه گفت:240 نفر از متخصصان صنایع و علوم غذایی در مجموع ۴۲۰ مقاله در موضوعات مختلف به دبیرخانه کنگره ملی بهداشت مواد غذایی مقاله ارسال کرده اند که از این تعداد 34 مقاله به صورت سخنرانی و 307 مقاله به صورت پوستر طی دو روز در محل پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه دانشگاه ارائه گردید.

دکتر رضوی همچنین از برگزاری ۶ کارگاه علمی و تخصصی مرتبط با رشته بهداشت مواد غذایی به عنوان برنامه‌های جنبی این کنگره خبر داد.

 

شایان ذکر است: سیستم مراقبت از بیماریهای با منشا غذایی، تاثیرات نامطلوب افزودنی های غذایی بر سلامت انسان، بسته بندی های خوراکی در محصولات گوشتی، خطرات استفاده از فناوری نانو در صنعت مواد غذایی، عصاره های گیاهی به عنوان عامل ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی برای ماهی و فرآورده های دریایی،بررسی بیوفیلم و راههای کنترل آن در خط شیر، سم شناسی مواد غذایی، بهداشت و صنایع شیر، استفاده از ترکیبات طبیعی در محصولات غذایی، بهداشت و فرآوری محصولات شیلاتی، کنترل بیولوژیک عوامل بیماری زا در مواد غذایی، سیستم‌های مدیریتی در بهداشت و ایمنی مواد غذایی، استاندارد‌های ملی و بین المللی مواد غذایی، روش‌های مدرن شناسایی، آنالیز آلاینده‌های غذایی و ... از جمله موضوعات مقالات ارسال شده به این کنگره ملی بود که طی دو روز ارائه گردید..

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir