Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر رحیم حب نقی صبح روز 18 مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه و قلم از آغاز به کار چهل و سومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه ارومیه خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه از 21 تا 25 مهر در پردیس نازلوی دانشگاه ارومیه در 20 غرفه و در دو سانس (ساعت8:30  الی12 و 14 الی17) برگزار می شود.

دکتر حب نقی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از سال 87 آغاز به کار کرده است افزود: این نمایشگاه به صورت دوره ای در 42 دانشگاه کشور برگزار شده است که در سال جاری در دانشگاه ارومیه  برگزار می شود.

حب نقی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه در سه بخش چرخه تولید سوخت، تولید انرژی(نیروگاهی) و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای برپا می گردد خاطرنشان کرد: مرور اجمالی چرخه سوخت، اکتشاف و استخراج، تولید کیک زرد، غنی سازی اورانیوم، مجتمع آب سنگین اراک، شبیه ساز اتاق کنترل نیروگاه اتمی بوشهر، پژوهشکده کشاورزی، پژوهشکده کاربرد پرتوها، پژوهشکده لیزر واپتیک و ... از مهم ترین بخش های نمایشگاه خواهد بود.   

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به نمایش 6 ماکت بزرگ از نیروگاه اتمی بوشهر، پسمانداری، چرخه سوخت هسته ای، آبشار سانتریفیوژ، مجتمع سوخت، آب سنگین اراک، مرکز پرتودهی و ... در این نمایشگاه اظهار کرد: نمایش ماشین های سانتریفیوژ به صورت برش خورده و در حال کار و نمایش نسل های مختلف سانتریفیوژ از دیگر بخش های این نمایشگاه خواهد بود.

دکتر رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به ایجاد احساس عزت و غرور از دستیابی به صنعت هسته ای بازدید کنندگان از نمایشگاه تصریح کرد: به حول  و قوه الهی و تلاش داشمندان مان این صنعت بومی شده و راهی که شروع شده توقف بردار نیست و امروز ما به صنعتی که در انحصار چند کشور بوده دست پیدا کردیم و این دستیابی  زمانی اتفاق افتاده که کشور ما کاملاً در تحریم بوده و این موضوع مایه افتخار غرور و مباهات است.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir