Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در این مراسم که 21 ام مهر ماه در سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه و با حضور دکتر زارعان دستیار ویژه معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی و مقامات لشکری و استانی، اساتید، دانشجویان برگزار شد دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت:  مقام معظم رهبری در مقابل تبلیغات مسموم محافل صهیونیستی فتوا دادند که انرژی هسته ای ایران برای مقاصد صلح آمیز استفاده خواهد شد و کاربردهای نظامی آن حرام می باشد و با این فتوا سمت و سوی حرکت انرژی هسته ای در ایران را مشخص کردند.

رییس دانشگاه ادامه داد: برگزاری نمایشگاههای این چنینی در محافل دانشگاهی ضمن ایجاد ارتباط قوی تر بین صنعت و دانشگاه، باعث شناسایی نیروهای ارزشی و متخصص دانشگاهها که توان فعالیت در عرصه گسترده انرژی هسته ای را دارند می شود.

در ادامه علی مصطفوی سرپرست معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به دو وجه مخرب و سازنده انرژی اتمی گفت: همه ی محققین، امروز بر این عقیده هستند که استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در توسعه پایدار هر کشوری موثر است.

مصطفوی افزود: مذاکرات اخیر برجام و جنگ تحمیلی ایران مشابهاتی با یکدیگر دارند همانطور که رژیم صدام را استکبار جهانی در یکسو حمایت می کردند و در سوی دیگر این مردم ایران بودند که  با رهبری داهیانه امام خمینی( ره) به دفاع از ایران و ارزشهای آن پرداختند در مذاکرات برجام نیز در یکسو استکبار جهانی و در سوی دیگر دیپلمات ها  و دانشمندان ما با رهبری مقام معظم رهبری حضور داشتند.

دکتر علی اصغر زارعان دستیار ویژه معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به عنوان آخرین سخنران مراسم با اشاره به موفقیت های چشمگیر هسته ای ایران در دهه های اخیر گفت: یکی از رویکردهای نظام سلطه تزریق یاس و نا امیدی در میان جوانان و جامعه است که ما نمی توانیم؛ اما ما می توانیم و این را به اثبات رساندیم. جوانان ما با سختکوشی و تفکر جهادی در کنار همه ی کمبودهایی که بود توانستند در این عرصه به پیش بروند و یکی از نمونه های این دانشمندان دکتر شهریاری است که خلوص و تلاش شبانه روزی او را از نزدیک دیدیم و لمس کردیم.

در اختتام مراسم افتتاحیه، سازمان انرژی اتمی ایران از دانشگاه ارومیه به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه تقدیر نمود.


پس از مراسم افتتاحیه نمایشگاه هسته ای با 20 غرفه شامل بخش چرخه سوخت، اکتشاف و استخراج، فرآوری اورانیوم، ماکت نیروگاه اتمی بوشهر، آب سنگین اراک، پسمانداری، ماشین سانتریفیوژ و ... و با حضور کارشناسان سازمان انرژی اتمی 21 مهر ماه افتتاح گردید این نمایشگاه تا 25 ام مهر ماه در محل دانشگاه ارومیه ادامه خواهد داشت.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir