Public Relations News Website

امروز

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سئوال1:

 آیا در پروژه دانشکده های جدید اقتصاد، تربیت بدنی و ... صرفه و صلاح بیت المال رعایت شده است؟

پاسخ:

 خلاصه ای از مشخصات فنی، عملیات اجرایی و هزینه انجام پذیرفته در پروژه دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت که در حال بهره برداری توسط دانشکده های اقتصاد و مدیریت، برق و کامپیوتر، تربیت بدنی و شیمی می باشد به قرار زیر اعلام می گردد:

  • 1 زیر بناء پروژه حدود 22000 متر مربع شامل ساختمانهای ادرای، آموزشی، آزمایشگاهی، کتابخانه مرکزی و رواق های ارتباط دهنده ساختمانها بوده و ساختمانها به لحاظ سازه ای دارای اسکلت فلزی و مجهز به عایق های حرارتی در دیوارها، کف، سقفهای فضاهای کالبدی، با سیستم گرمایش (3 دستگاه چیلر) و سرمایش و سیستم برق اضطراری شامل دو دستگاه ژنراتور و سیستم اطفاء حریق و هشت دستگاه آسانسور می باشد.
  • 2 بعلت پراکندگی و تعدد ساختمانهای پروژه در محوطه اطراف ساختمانها عملیات کف سازی و پیاده رو سازی به سطح 1300 متر مربع به انجام رسیده است.
  • 3 به منظور تامین نیازهای زیربنایی پروژه، شبکه های تاسیسات زیربنایی  سایت نازلو و در محدوده پروژه شامل آب، فالاب، برق، گاز، تلفن و اینترنت توسعه داده شده است به عنوان مثال کابل کشی دفنی  فشار قوی به پروژه به طول حدود یک کیلومتر و احداث پست برق کامپکت مخصوص.
  • 4 پروژه که از سال 1389 شروع و تا سال 1392 از پیشرفت فیزیکی معادل 41 درصد برخوردار بوده از سال 1393 عملیات اجرایی آن با تامین اعتبارات لازم که بخش عمده آن از محل عواید اختصاصی دانشگاه بوده تداوم یافته و در مهر 1396 مورد بهره برداری قرار گرفته است.
  • 5 با لحاظ هزینه تمامی بخشهای ابنیه، تاسیسات مکانیکی و برقی پروژه و پیاده روسازی و تامین تاسیسات زیربنایی پروژه که به طور خلاصه در بالا به آنها اشاره شده هزینه کل پروژه تا بحال معادل 404 (چهارصدوچهار) میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با هزینه ساختمانهای مشابه با قیمتی پایین تر از بهاء متعارف روز احداث گردیده است و ارزش ریالی آن در حال حاضر بالاتر از 1000 (هزار) میلیارد ریال برآورد می گردد.

 

 سئوال2:

  لطفا در مورد قیمت مهمانسرای تهران بازنگری شود و بهتر است به دید انتفاعی نگاه نکنیم ضمنا در صورت امکان بابت خدمات رفاهی وورزشی همکاران بیشتر برنامه ریزی کنیم و از امکانات ورزشی دانشگاه همکاران بصورت رایگان استفاده نمایند

پاسخ:

 در خصوص مهمانسرای دانشگاه در تهران مقرر شده در روزهای آتی بررسی ها و تصمیماتی در راستای کاهش هزینه اقامتی برای همکاران دانشگاهی اتخاذ شود. در ارتباط با استخر دانشگاه در پردیس شهر نیز تصمیماتی در خصوص استفاده همکاران بصورت رایگان از استخر اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

 سئوال3:

 در خصوص آزاد سازی تعدادی از نیروهای شرکتی در روزهای اخیر چه توضیحی دارید؟

پاسخ:

 دانشگاه با شرکت های خدماتی قرارداد حجم کار و نه تعداد کارگر می بندد. کاهش یا افزایش تعداد نیروها با رعایت استاندارد، توسط شرکت انجام می شود. با سرد شدن هوا از حجم بعضی از کارها کاسته شده و طبیعتا از تعداد نیروها هم کاسته می شود.

این روندی است که همیشه وجود داشته، مسئولین دانشگاه تاکید کرده اند که مدیران دانشگاه حق دخالت در گرفتن نیروی انسانی به شرکت را ندارند ولی در عمل ممکن است بعضی از مدیران یا کارکنان دانشگاه، بصورت غیر رسمی افراد خودشان را به شرکت ها تحمیل کنند.

با حذف بعضی از مدیران متخلف، شرکت ها جسارت پیدا کرده اند نیروهای خودشان را خودشان انتخاب کنند.
طبیعتا با شروع فصل سرما که نیاز به نیروی انسانی در بعضی از قسمت ها بالاجبار کاهش پیدا کرده است، شرکت های خدماتی از اینگونه نیروهای معمولا ناکارآمد خود می کاهند.

نکته مهم دیگر اینست که مشخص شده که تعداد اینگونه افراد که شرکت جابجا نموده است برخلاف فضا سازی ها از انگشتان یک دست هم کمتر است.

 

 پیشنهادات:

  • 1 با سلام. با عنایت به وضعیت تورمی پیش امده پیشنهاد می گردد سقف اضافه کار کارکنان مانند سایر دانشگاهها افزایش یابد.چرا که در سنوات قبل اصلا افزایش ملموسی اتفاق نیفتاده است و واقعا کارکنان در فشار زندگی گرفتار شدند...
  • 2 با سلام, با توجه به افزایش قیمت غذای روزانه به ٨هزارتومان,هنوز این افزایش در بن کارت لحاظ نشده است
  • 3 با سلام و خسته نباشید سوابق شرکتی کارکنان چندین ساله اعمال شده و تازگی کارکنان رسمی هم شامل حالشان گردید لطفا برای تعداد کمی که مانده فکری کنید.
  • 4 دانشگاه در مورد فرد شرکتی زیر مجموعه‌اش با سابقه خدمتی نوزده سال و حداقل دریافتی فکری بکند.

 

 نکته پایانی:

 در مورد وضعیت مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب و مشکلات آن هم در روزهای آینده پاسخ مبسوطی ارائه خواهد شد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir