Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جلسه بررسی راهکارهای بهره برداری اقتصادی از رسوبات و نمک بستر دریاچه ارومیه با ملاحظات زیست محیطی و الزامات پارک و محیط طبیعی دریاچه ارومیه با حضور دکتر تجریشی مدیر دفتر تلفیق مطالعات ستاد احیاء دریاچه ارومیه و معاون محیط زیست، نمایندگان سازمان‌های زمین‌شناسی، حفاظت محیط زیست، اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد دانشگاهی، بهره برداران و سرمایه گذاران خصوصی و همکاران گروه فرآوری رسوبات پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه، 23 آبان ماه در پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برگزار شد.

دکتر تجریشی مدیر ستاد احیاء دریاچه ارومیه و معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن ارائه گزارشی از تلاش‌های گسترده در راستای رفع موانع موجود و ارایه مجوزهای قانونی برای بهره‌برداری اقتصادی با رعایت تمام استانداردهای زیست محیطی استخراج، فرآوری و بازاریابی عناصر، املاح و نمک انباشت شده در بستر دریاچه ارومیه، این امر را فرصتی مناسب در راستای فراهم‌سازی بسترهای سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جایگزین مناسب و هم‌چنین ایجاد منابع مالی پایدار و قابل توجه برای احیاء دریاچه ارومیه دانست.

وی تلاش گسترده دستگاه‌های اجرایی استان با بهره‌گیری از پشتوانه علمی و مشاوره‌ای دانشگاهها به خصوص دانشگاه ارومیه را  راستای دستیابی به اهداف خواستار شد.

در ادامه مهندس سرتیپی رییس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی شمالغرب کشور ضمن ارائه اقدامات اکتشافی و شناسایی معادن استان، بستر دریاچه ارومیه را منبع و معدن عظیمی از عناصر و مواد اولیه صنایع مختلف عنوان نمود که بنابر اعلام وی ظرفیت استخراج و فرآوری حداقل 12 هزار میلیارد ریالی پتاس یکی از این موارد است.

سرتیپی به دریاچه ارومیه به ‌عنوان یک منبع مطمئن اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از منابع دریاچه با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، معیشت پایدار منطقه را فراهم خواهد کرد.

مهندس جباری معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی نیز ضمن تأکید بر رعایت اصول زیست‌محیطی در فرآیندهای استخراج و بهره‌برداری، استفاده از فن‌آوری‌ها و روش‌های نوین و هم‌چنین تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اداره کل را از الزامات دست‌یابی به بهره‌برداری اکوسیستم محور و با حداقل اثرات سوء محیط زیستی بیان کرد.

همچنین مقرر گردید فرآیندهای شناسایی و اکتشاف معادن توسط مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی، شناسایی فرصت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تبیین الزامات و ضوابط استقرار و نحوه بهره‌‌برداری توسط اداره کل محیط زیست استان انجام شود. دانشگاه ارومیه نیز با توجه به ظرفیت بالای علمی، برای انجام بهینه فرآیندهای مذکور به عنوان مشاور تخصصی و علمی عمل خواهد نمود.

پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برای تکمیل بانک اطلاعاتی خود از تمام محققین با تخصص و تجربه مرتبط با موضوع فوق درخواست می نماید رزومه خود را به آدرس ایمیل این پژوهشکده  urmialake@urmia.ac.irارسال نمایند.    

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir