Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
باسمه تعالي
 
دانشجویان عزیز، دانشگاهیان گرامی
 
 در 16 آذر 1332 یعنی کمتر از 4 ماه بعد از کودتای آمریکایی 28 مرداد علیه دولت ملی و قانونی دکتر محمد مصدق و در آستانه ورود نیکسون به ایران, شاه با لشکر کشی به داخل دانشگاه تهران می خواست به دانشجویان چنگ و دندان نشان داده  آن ها را مرعوب قدرت خویش کند. در چنین روزی سه آذر اهورایی بنام های  قندچی و بزرگ نیا و شریعت رضوی در کنار کلاس درس بخون غلتیدند و آسمانی شدند. برخلاف تصور استبداد نه تنها دانشجو مرعوب نشد بلکه مبارزه با رژیم وابسته به امریکا را عمق بخشید. در  سال 1357 این خون های پاک و بناحق ریخته شده در رگ های یک ملت جریان پیدا کرده و بعد از  25 سال، خداوند سنت تغییر ناپذیر خود را عملی کرده با رهبری مردی الهی بساط رژیمی مستبد و وابسته به بیگانه را در هم پیچید.
 
امریکا اکنون همان امریکاست و همچنان خون ستمدیدگان و بیگناهان با نیرنگ و سلاح و عوامل او در دنیا به زمین ریخته می شود. امروز روزی است که با سلاح اتحاد و قدرت علم در مقابل زورگویی او باید ایستاد. عزیزان! علم قدرت می آورد و اتحاد ما را نفوذناپذیر می سازد.  اگر ایران پر افتخار، امروز با مشکلات عدیده و با تحریم امریکا دست و پنجه نرم می کند مجددا نگاه ها و امید ها به دانشگاه است دانشگاهی که برای حل مشکلات کشور راه حل داشته و باید داشته باشد. همه ساله در 16 آذر دانشجو و دانشگاه  نقش و جایگاه و اهمیت و رسالت خود را مورد بازبینی قرار می دهد. 
 
16 آذر روز مبارزه با وابستگی به بیگانه است روز جشن و پایکوبی نیست. روز توهین و حمله به دولت برخاسته از رای مردم نیز نیست. 16 آذر روز دانشجو و دانشگاه است.
 
امید داریم و از خداوند بزرگ می خواهیم که ملت ما را روز به روز متحدتر و قوی تر، کشور پهناور ایران را آبادتر، دولت و رهبرش را عزیزتر و نیرنگ دشمنان ملت را روز به روز بی اثرتر بگرداند.
 
پانزدهم آذر سال 1397
دکتر رحیم حب نقی
رییس دانشگاه ارومیه
 
 
 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir