Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روز دوشنبه 19 آذرماه باحضور حجت الاسلام و الملسمین دکتر قریشی، نماینده محترم ولی فقیه در استان، دکتر حب نقی، ریئس دانشگاه ارومیه،  سردار داداش زاده جانشین فرماندهی سپاه شهداء استان و جمعی از مسئولین و دانشجویان جشنواره فرهنگی ورزشی شهید حسن باقری در محل سالن آزادگان دانشگاه ارومیه افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی در این مراسم ضمن تشکر از ریاست دانشگاه ارومیه و دیگر مسئولین به جهت میزبانی و برگزاری این جشنواره فرهنگی ورزشی گفت: در دین مبین اسلام و توسط اهل بیت (ع) و در راس آنها حضرت پیامبر (ص) همواره ما را به شور، نشاط و امید به زندگی دعوت و توصیه کرده اند. امام سجاد (ع) در یکی از دعاهای خود از شر کسلی، فشلی و تنبلی به خداوند متعال پناه می برد. در واقع این چنین برنامه های ورزشی جوانان را به نشاط و امید به زندگی سوق می دهد و این امر پسندیده است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه ضمن اشاره به صفات بهشت که در آیات قرآن کریم بیان شده است، افزود: مسابقه برای همه رشته های ورزشی که باعث افزایش روحیه  و نشاط می شود، مورد پسند خداوند متعال و مطلوب است. اما در واقع اصلی ترین میدان، میدانی است که در آن جایزه اصلی بهشت است. امیدوارم شما جوانان دانشگاهی نه تنها در میدان مسابقات ورزشی بلکه در میدان مسابقات دوری کردن از معاصی نیز، پیروز باشید.

توسعه همه جانبه دانشگاه ها

دکتر رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه در این مراسم ضمن عرض خوش آمد به مسئولین، میهمانان و دانشجویان، گفت: این جشنواره فرهنگی ورزشی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دانشجویان 8 دانشگاه از امروز آغاز و در طول 10 روز به میزبانی دانشگاه ارومیه به طول خواهد انجامید.

رئیس دانشگاه ارومیه ضمن اشاره به رتبه جهانی دانشگاه ارومیه که در محدوده 250 تا 1000 بنا بر اعلام پایگاه رتبه بندی تایمز، است، افزود: توسعه دانشگاه باید همه جانبه باشد. اگر رتبه علمی دانشگاه رتبه ی برتری است، باید در دیگر موارد هم اینطور باشد، که یکی از همین موارد، بحث ورزش است. ما موظفیم که از این بخش حمایت و تدارک های لازم را محیی کنیم و من نوید آماده سازی و تجهیز یک سالن جدید در کنار همین سالن را می دهم.

وی با تاکید بر نام این جشنواره، که به نام شهید حسن باقری، نامگذاری شده است، بیان کرد: شهید حسن باقری از دانشجویان همین دانشگاه بود. ما آن زمان درجلساتی که ایشان حضور داشتند، حاضر می شدیم و از وجود این شهید بزرگوار فیض می بردیم. 

دکتر حب نقی ادامه داد: برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه در جلسه هیئت امنای دانشگاه تصویب شده است. طبق این برنامه شاخص های راهبرد فرهنگی دانشگاه صداقت، امانت داری، وحدت ملی و نشاط عنوان شده است که امیدواریم با همچین برنامه هایی نشاط را برای دانشجویان فراهم کنیم.

رئییس دانشگاه ارومیه در پایان گفت: دختران دانشجو دانشگاه ارومیه در آبان ماه در مسابقات ورزشی شهر وان ترکیه حضور پیدا کردند که برگشت این مسابقات اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان چهار کشور هم مرز آذربایجان غربی در همین محل برگزار خواهد شد.

سرهنگ رحیم عباس زاده، فرمانده بسیج دانشجوی سپاه شهدا آربایجان غربی نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره، گفت: جوانان نیازمند نشاط و روحیه پهلوانی هستند و  این جشنواره در همین جهت برنامه ریزی و با حضور دانشجویان 8 دانشگاه برای اولین بار برگزار خواهد شد.

رژه ی دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره و اجرای برنامه زورخانه ای از دیگر برنامه های این مراسم بود.

لازم به ذکر است جشنواره فرهنگی ورزشی شهید حسن باقری با حضور 600 دانشجوی 8 دانشگاه ارومیه در طول 10 روز در 6 رشته خواهران و 9 رشته برادران به میزبانی دانشگاه ارمیه برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه

 

دکتر رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه

 

سرهنگ عباس زاده، فرمانده بسیج دانشجویی سپاه شهدا آذربایجان غربی

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir