Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اولین کارگاه آموزشی «آشنایی با منابع علمی و اخلاق پژوهش» ویژه دانشجویان دکتری دانشگاه ارومیه روز یک شنبه 23 دی ماه در محل کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

منوچهر ده بزرگی مسئول کتابخانه مرکزی دانشگاه ارومیه در ابتدای این کارگاه با اشاره به ظرفیت های این کتابخانه گفت: ما سعی کردیم تا نیازهای علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان را رفع کنیم.سالهای قبل حدود 700 میلیون تومان برای اشتراک منابع مشترک علمی هزینه پرداخت می شد که فقط به اندازه 20 میلیون تومان آن مورد استفاده قرار می گرفت اما امروز با تدبیر، علم سنجی، نیاز سنجی و برپایی کارگاه ها و دوره های مختلف پایگاه های اطلاعاتی و اشتراکی،  پایگاه هایی را خریداری کرده ایم که بیشترین حد استفاده را داشته به طوری که کتابخانه مرکزی دانشگاه ارومیه در سال 95 مقام اول فعال ترین کتابخانه مرکزی دانشگاهی کشور را کسب کرد.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه ارومیه با اشاره به اشتراک این کتابخانه در 210 پایگاه مختلف علمی گفت: اعضای هیات علمی و دانشجویان می توانند با vpn که در اختیار دارند از منابع این پایگاه ها استفاده کنند.

ده بزرگی در ادامه با تاکید بر مصوبه شورای پژوهش دانشگاه مبنی بر اینکه دانشجویان مقطع دکترا باید کارگاه های آشنایی با منابع و نحوه جستجو و اخلاق پژوهشی را در کتابخانه مرکزی بگذرانند، بیان کرد: این کارگاه

اولین کارگاه دور جدید کارگاه های آشنایی با منابع ، نحوه جستجو و اخلاق پژوهش است که تا اسفند ماه هر هفته دو کارگاه چهار ساعته برای دانشجویان مقطع دکترا دانشگاه ارومیه با هدف آشنایی دانشجویان با منابع کتابخانه مرکزی دانشگاه به جهت استفاده در پایان نامه و مقالات خود است.

وی سه بخش این کارگاه ها را اینگونه عنوان کرد: بخش اول مدیریت پایگاه ها، شیوه های دسترسی به پایگاه ها، بخش دوم در خصوص پرتابل کتابخانه مرکزی و نحوه اکسپت پایان نامه ها و بخش سوم در خصوص بازیابی مقالات و کتاب ها و مشاهبت یابی مقالات خواهد بود.

لازم به ذکر است منوچهر ده بزرگی مسئول کتابخانه مرکزی ارومیه، ابراهیم حسینی مسئول خدمات فنی و علی دلالی میلان مسئول علم سنجی این کتابخانه، اساتید این کارگاه های چهار ساعته هستند.

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir