Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حجت الاسلام و المسلمین محمد حیدری زاد، نظریه پرداز و عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه در کرسی آزاد اندیشی تقابل راهبردی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا در تحولات غرب آسیا با تاکید بر این نکته که خلاء ما در بحث تحولات غرب آسیا پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بحث تبیین است، گفت: مشکل اساسی کشورمان بالاخص در سطح مدیران فقدان نگاه استراتژیک است که بایستی نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب به قضایا چراغ راهمان باشد.

وی ادامه داد: منطقه غرب آسیا منطقه ژئواستراتژیک در جهان است و وجود ذخایر و نیز موجودیت اسرائیل دو عامل موثر در تقابل ما با آمریکا در این منطقه است.

در این کرسی آزاداندیشی و گفتگو محور که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با حضور دکتر علیجو معاون فرهنگی و اجتماعی و حجت الاسلام و المسلمین جباری مدیر امور فرهنگی و اجتماعی و نیز 35 نفر از اساتید صاحب نظر گروه های مختلف آموزشی دانشگاه ارومیه ترتیب یافت، گروه های فعال ثبت نام کننده در آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر یونس علیجو معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه گفت: دانشجو باید بفهمد که چرا ما برای سوریه و یا کشورهای خاورمیانه هزینه می کنیم در حالیکه بسیاری از دانشجویان برای هزینه تحصیل در مضیقه هستند، ما اساتید بایستی تبیین کنیم که ما به کشورهای خاورمیانه نه بلکه به منافع ملی خود هزینه میکنیم چرا که اگر نکنیم بایستی هزینه بیشتری برای تأمین امنیتمان صرف کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی افزود: اساتید افسران جنگ نرم هستند و  تقویت و بارور سازی اندیشه در مسئولیت این قشر است و چه بسا هدف انقلاب ما هم تقویت افکار در جهت آموزه های قرآنی بود، ما اگر در حوزه راهبردی، مقاومت را از سوی رهبرمان در پیش گرفته ایم استنادمان آیات کلام ا... مجید است.

حجت الاسلام و المسلمین کریم جباری نیز اولین کرسی آزاداندیشی و گفتگو محور در سطح اساتید را بالاتر از سطح انتظار ارزیابی و انگیزه مسئولین را برای تداوم چنین جلسات هم اندیشی ای مُصرّتر بیان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: این سلسله کرسی ها زمینه را برای تأملات بیشتر برای دانشجویان و نیز ارائه راهکارهای مدیریتی برای مدیران از سوی اساتید فراهم نماید

حاضرین در گروه فعال نکته کمتر پرداخت شده در دانشگاه ها را نپرداختن به محتوای مباحث فرهنگی و مذهبی برشمردند و تاکید کردند: در برنامه های فرهنگی-اجتماعی و مذهبی به مبحث محتوا توجه ویژه ای باید صورت گیرد.

 در ادامه جلسه دلیل شاخص تقابل آمریکا با انقلاب و ایران از سوی حاضرین از دست دادن هارمونی قدرت و نفوذ در منطقه غرب آسیاست عنوان شد و دلیل عدم پیروزی آمریکا علارغم نقشه های بسیار هدفمند و کارشده در جنگ سخت (جنگ تحمیلی)، جنگ نیمه سخت (تحریم ها) و جنگ نرم (مباحث فرهنگی و اجتماعی) که هر چند در این مقوله به پیروزیشان بسیار هم امیدوار هستند عدم آشنایی کافی با ملت ایران است و تعصب به انقلاب و دینداری آنان را در نظر نگرفته اند.

 به جهت علمی و مستند بودن  مباحث مطرح شده  از سوی فعالین، بسیاری از اعضای گروه ناظرین را به گروه فعال سوق داد و در همان ابتدای کرسی بیش از نیمی از افراد حاضر به گروه فعالین پیوستند.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir