Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هسته پژوهشی بوم‌سپهر (Ecosphere) مبتنی بر پژوهش‌های بین‌رشته‌ای در پژوهشکده دریاچه ارومیه از پژوهشکده های دانشگاه ارومیه آغاز به کار کرد.

دکتر حسین خیرفام مدیر گروه علوم محیط زیست پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در این باره گفت: گروه علوم محیط زیست پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در راستای رسالت‌های تخصصی، جهت‌دهی پژوهش‌های دانشگاهی برای رفع چالش‌های زیست‌محیطی و رفع نیازهای پژوهشی سازمان‌های اجرایی، اقدام به راه‌اندازی هسته پژوهشی بوم‌سپهر (Ecosphere) مبتنی بر پژوهش‌های بین‌رشته‌ای نموده است.

دکتر حسین خیرفام ادامه داد: به همین جهت از همکاران گرامی گروه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی و دارای ایده‌های بین‌رشته‌ای، کاربردی و نوآورانه در زمینه‌های حفاظت خاک و آب، آلودگی‌های خاک و آب، پالایش آلودگی‌های محیطی با بهره­‌گیری از روش­های بوم‌سازگان محور، احیاء و حفاظت از تالاب‌ها، تثبیت کانون‌های ریزگرد و کیفیت خاک اراضی کشاورزی دعوت به عمل می آید در صورت تمایل به جهت همکاری با این هسته درخواست اعلام آمادگی خود را تا تاریخ 7 بهمن ماه سال جاری به ایمیل  h.kheirfam@urmia.ac.ir ارسال نمایند.

لازم به ذکر است بحرانی شدن وضعیت دریاچه ارومیه در سالهای اخیر و تشکیل ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در سال 1392، ضرورت شکل گیری یک مرکز تخصصی ویژه در خصوص دریاچه ارومیه را در دانشگاه ارومیه بیش از پیش تقویت نمود، لذا پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه تاسیس شد تا بدینوسیله شرایط ورود متخصصین مهندسی آب، سازه های آبی، محیط زیست، زمین شناسی و ... به جمع متخصصین موجود فراهم آید و فعالیتهای گسترده تری برای احیای دریاچه ارومیه برنامه ریزی شود.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir