Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روز شنبه 13 بهمن همزمان با آغاز انتخاب واحد نیم سال دو سال تحصیلی 97-98، حجم بالایی از دانشجویان دانشگاه ارومیه علی رغم مهلت سه روزه جهت انتخاب واحد به صورت هم زمان به سایت دانشگاه مراجعه کردند. همین امر باعث شد اکثر دانشجویان در روند انتخاب واحد خود به مشکل برخورده و سوالات و مشکلات مختلفی را مطرح نمایند. روابط عمومی دانشگاه با توجه به رسالت خود مبنی بر تریبون پاسخ گویی دانشگاه، با مراجعه به حوزه معاونت آموزش پاسخ این سوالات و مشکلات را از مسئولین امر جویا شد. شما می توانید پاسخ این سوالات را در این گزارش بخوانید.

«عباسی» معاون امور آموزشی اداره کل آموزش دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه دانشجویان نگران نباشند، سه روز مهلت انتخاب واحد وجود دارد، گفت: اگر دانشجویی در انتخاب واحد خود با مشکل تکمیل ظرفیت مواجه شد به آموزش دانشکده خود مراجعه کند و اگر این مشکل در مورد دروس عمومی بوده به مسئول ساختمان کلاس های عمومی ، آقای فریدونی مراجعه نمایند تا بعد از بررسی، ظرفیت جدید افزوده شود.

عباسی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برخی اساتید نمرات را دیر اعلام می کنند، گفت: دکتر مظفری معاون آموزش دانشگاه به جد پیگیر این قضیه است و دستور دادند که با اساتیدی که در زمان مقرر نمرات را وارد نکردند، برخورد ‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا نام اساتید برای دروس زبان و تربیت‌بدنی  مشخص نشده است، اظهار کرد: اساتید تمامی دروس زبان انگلیسی مشخص‌شده است . اما در مورد دروس تربیت‌بدنی بعد از ثبت‌نام و گروه‌بندی دانشجویان نام استاد مشخص می‌شود.

عباسی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا ظرفیت دروس افزایش پیدا نمی کند گفت: ظرفیت بر اساس میزان ورودی و حداکثر تعداد دانشجوی مجاز برای هر درس که در یک کلاس می تواند حضور داشته باشد که مصوب شورای آموزش دانشگاه بوده، تعریف شده است.

عباسی در پایان گفت: آموزش  در جهت حل موارد خاص دانشجویان تلاش خواهد کرد و اگر دانشجویی مشکل خاصی داشته باشد به آموزش دانشکده خود  مراجعه نماید.

تا ساعت 11 بیش از 2000 دانشجو انتخاب واحد کردند

«میرقاسمی» مسئول سامانه سما دانشگاه ارومیه نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی سرعت کم  سیستم سما گفت: با توجه به حجم بالای مراجعه همزمان به سامانه این مشکل پیش آمده است. دانشجویان توجه کنند که تا سه روز مهلت انتخاب واحد دارند.

«میر قاسمی» در پاسخ به پیشنهادی مبنی بر زمان بندی انتخاب واحد مبنی بر سال ورودی و یا حروف الفبا گفت: این‌گونه زمانبندی به دور از عدالت است. چون در آن صورت مقدار ظرفیت دانشجویان بخش  اول زمانبندی با مقدار ظرفیت باقی مانده برای دانشجویان بخش های بعدی و آخر این زمانبندی یکسان نخواهد بود. ما فقط به دو دسته کارشناسی و کاردانی از 13 بهمن الی 15 بهمن و دسته کارشناسی ارشد و دکترا از 16 بهمن الی 19 بهمن تقسیم بندی کرده ایم.

مشکلی از لحاظ سخت افزاری در سرور های دانشگاه وجود ندارد
مهندس نیک نفس رئیس اداره فناوری دانشگاه نیز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سروهای دانشگاه جواب گوی این حجم از مراجعات به سایت هستند یا خیر، اظهار کرد: از لحاظ سخت افزاری ما مشکلی در پشتیانی سیستم سما نداریم و هنوز به نقطه پیک سرورها نرسیده ایم. منتهی با توجه به روند اشتباه انتخاب واحد که اکثر دانشجویان اصرار به انتخاب واحد خود در ساعات اولیه علی رغم مهلت سه روزه را دارند و طولانی بودن تراکنش انتخاب واحد برای هر دانشجو مشکل کندی سرعت در سامانه پیش آمده است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir