Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 در پی هماهنگی هایی که مدیریت اداره همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه ارومیه با دانشگاههای کشور آلمان انجام داد، موافقت راه اندازی دوره پسادکتری «کارآفرینی و مدیریت کسب و کار» (Entrepreneurship and Business Development)   هفتم اسفند ماه با امضای توافق نامه طرفین کسب شد.

این دوره با مشارکت دانشگاه (Fachhochschule Des Mittelstands )FHM برلین با دانشگاه ارومیه در قالب ارایه برنامه حرفه محور در ایران برگزار خواهد شد و دفاع از دوره در کشور آلمان انجام خواهد شد. مدیریت پایدار، کارآفرینی و هوش بازار با تکیه بر کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) از محورهای مهارتی متقاضیان می باشد که پس از گذراندن دوره، قادر خواهند بود در مدیریت SME ها بکار گیرند. هدف از برنامه های اینچنینی، استفاده از تجربیات موفق جهانی در راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان می باشد که در راستای چشم انداز دانشگاه ارومیه در تربیت فارغ التحصیلان بازار محور و کارآفرین طراحی شده است. 

در جلسه ای که دکتر رحیم حب نقی، رییس دانشگاه ارومیه به همراه مسوولین دفتر بین الملل دانشگاه در تهران برگزار نمودند، طرف آلمانی توافق نمود تا با مشارکت دانشگاه ارومیه، یک مدرسه عالی تجارت (Business School) در منطقه آزاد تجاری ماکو راه اندازی نماید.

دانشگاه FHM آلمان، در رتبه بندی مدارس عالی تجارت در کشور آلمان، در رده سوم قرار گرفته و حدود 98 درصد از فارغ التحصیلان آن پس از گذشت دو سال از فارغ التحصیلی، جذب بازار کار شده یا ادامه تحصیل داده اند. 

پیش از این نیز، دوره دکتری Split Site در رشته DBA با مشارکت این دانشگاه، دانشگاه ارومیه و (Anglo-German Doctoral School (AGDS طی توافق نامه رسمی ایجاد شده بود.

همچنین مجوز برگزاری آزمون آلمانی TELC در ارومیه به عنوان مرکز انحصاری شمالغرب کشور به تصویب رسیده است و پس از اتمام مراحل اداری آن، فراخوان آزمون اعلام خواهد شد.

در کنار دانشگاههایی چون UT Dresden، Augsburg University، Philipps-Universität Marburg: University of Marburg و FHM، دانشگاه ارومیه در تلاش است تا حجم روابط علمی و پژوهشی خود را با دانشگاههای کشور آلمان افزایش داده و از ظرفیت های پژوهشی این کشور استفاده کند.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir