Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برای اولین بار یک «توزیع لینوکس» مختص تحلیل گران شبکه‌های اجتماعی در دانشگاه ارومیه توسط «میر سامان تاجبخش»، دانشجوی دکتری رشته فناوری اطلاعات این دانشگاه، تولید و منتشر شد.

شبکه‌های اجتماعی تبدیل به جزء لاینفک زندگی روزمره شده‌اند چرا که اجازه تولید محتوا توسط خود کاربران را می‌دهد. از این رو داده‌های منتشر شده در این شبکه‌ها ارزش بسیار بالایی داشته که در صورت تحلیل و مورد بررسی قرار گرفتن، می‌تواند نتایج بسیار مهم را در بر گیرد.

«میر سامان تاجبخش»، دانشجوی دکتری رشته فناوری اطلاعات ورودی ۱۳۹۲، در حین انجام رساله دکتری خود با راهنمایی «دکتر جمشید باقرزاده» رئیس دانشکده برق کامپیوتر و فناوریهای پیشرفته دانشگاه ارومیه در ارتباط با «پیشنهاد هشتگ در شبکه‌های اجتماعی توسط روش‌های شباهت معنایی» با ابزار مربوط به شبکه‌های اجتماعی کار  و مجموعه ابزارهای مفید برای جمع آوری داده از اینترنت و تحلیل شبکه‌های اجتماعی را در قالب یک توزیع مخصوص لینوکسی موسوم به «SoNebuntu» منتشر کرد.

گفتنی است که در حوزه تحلیل شبکه‌های اجتماعی، SoNebuntu اولین توزیعی است که ابزارهای کاربردی برای تحلیل گران شبکه‌های اجتماعی را دارد.

با انتشار این توزیع در وبسایت مختص توزیع به آدرس http://sonebuntu.com استقبال شایسته‌ای از آن در سطح متخصصین این امر شده است و تا به امروز حدود به ۶۰۰ نسخه از این توزیع دانلود شده است.

 این توزیع در دو نسخه معمولی و سبک ارائه شده  که در نسخه سبک، سیستم عامل بسیار کم حجم‌تر و برای تحلیل داده‌های عظیم بسیار مناسب‌تر است.

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir