Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

این اداره با حضور کارشناسان مجرب و پویا در جهت رفع موارد و مسائل دانشجویان تحصیلات تکمیلی با انجام بیش از 40 عنوان فعالیت به صورت دقیق  عمل می کند.

خانم جعفرپور رئیس اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه با اشاره به این نکته که رابط دانشگاه ارومیه در پرتال ارتباطی وزارت علوم است، گفت: ثبت ظرفیت پذیرش کلیه رشته های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در هر سال تحصیلی، کلیه برنامه ریزی ها از جمله ارسال برنامه زمانی مصاحبه دکتری، ابلاغ شیوه نامه های اجرایی سازمان سنجش به گروههای محترم آموزشی و سایر مکاتبات در این خصوصو ابلاغ شیوه نامه های اجرایی سازمان سنجش به گروههای محترم آموزشی و سایر مکاتبات در این خصوص از جمله وظایف مهم بنده می باشد.

رئیس اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه در مورد مصاحبه های دکترا نیز بیان کرد:  پس از اتمام مصاحبه تخصصی دکترا که معمولا به مدت 40 روز در دانشگاه ارومیه انجام می شود، مسئولیت ثبت نمره های داوطلبان مصاحبه شونده و تطبیق معدل های کلیه داوطلبان با اطلاعات ثبت شده در پرتال از دیگر وظایف بنده است که حائز اهمیت و نیاز به دقت کافی دارد.

خانم جعفرپور رئیس اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه

وی افزود: 18 خرداد اولین روز شروع مصاحبه دکتری برای سال 98، 4528 نفری که به دانشگاه ارومیه معرفی شده اند، بود.  این رقم در سال 97 حدود 5853 نفر بوده که   حدود 1500 نمره مصاحبه را در پرتال وزارت علوم ثبت و تایید نمودم و مفتخرم که به حمد الهی علی رغم اینکه دانشگاههای برتر کشور در این زمینه دچار مشکلات بی شمار شده بودند، خوشبختانه ما حتی یک مورد نیز خطایی نداشتیم.

خانم جعفرپور ادامه داد:  پس از اعلام اسامی قبولین از سوی سازمان سنجش، برنامه ریزی برای ثبت نام پذیرفته شدگان مقاطع تحصیلات تکمیلی و اجرای جلسات با مسئولین محترم آموزش دانشکده ها ،   جمع آوری کلیه پرونده های ثبت نامی از 11 دانشکده(در مقطع ارشد) جهت شناسایی اسامی "لغو قبولی به علت مغایرت معدل" ثبت معدل دوره کارشناسی تمامی دانشجویان ورودی جدید در پرتال وزارت علوم و مکاتبات در تمامی موارد با سازمان محترم سنجش، وزارت علوم، سازمان نظام وظیفه عمومی و تنظیم کلیه اطلاعیه های تحصیلات تکمیلی از دیگر وظایفی است که تلاش در انجام هر چه بهتر آنها دارم.

حضور کارشناسان مجرب و پویا در اداره تحصیلات تکمیلی

رئیس اداره تحصیلات تکمیلی با اشاره به همکاران مجرب سرکار خانم مهناز حسینی و سرکار خانم مرضیه فرج زاده که در این اداره مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: سرکار خانم حسینی کارشناس محترم دانشجویان دانشکده های علوم،ادبیات،تربیت بدنی،اقتصاد و مدیریت،شیمی، پژوهشکده نانو فناوری و هنر و سرکار خانم فرج زاده کارشناس محترم دانشجویان دانشکده های فنی، برق وکامپیوتر، دامپزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی، فنی خوی و پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه هستند که بررسی و رفع نقص پرونده های کلیه دانشجویان برای تمامی ورودیها،  بررسی وضعیت نظام وظیفه آقایان و ثبت معافیت تحصیلی آنها در سیستم سماء، کلیه امور مربوط به انتقال، مهمان، تغییر رشته، اجرای احکام کمیسون موارد خاص، صدور مجوز دفاع، ثبت نام استعداد های درخشان، ثبت نام سری اشتباهات در انتخاب رشته از جمله اموری است که این همکاران   نحو احسن انجام می دهند.

خانم جعفرپور گفت: به غیر از پرتال ارتباطی وزارت علوم، درحال حاضر اداره تحصیلات تکمیلی با دو سامانه دیگر که مربوط به امور دانشجویان است نیز همکاری می نماید. سر کار خانم حسینی کاربر دانشگاه در سامانه سجاد جهت لغو تعهد آموزش رایگان دانشجویان انصرافی و اخراجی مقاطع ارشد و دکتری و سر کار خانم فرج زاده علاوه بر وظایف فوق الذکر، به عنوان کاربر دانشگاه ارومیه در سامانه سجاد جهت انجام امورات فرصت های مطالعاتی دانشجویان مقطع دکتری تخصصی انجام وظیفه می نمایند.

رئیس اداره تحصیلات تکمیلی در مورد تعداد دانشجویان فرصت مطالعاتی بیان کرد: درحال حاضر تعداد 14 نفر  دانشجوی دکتری در فرصت مطالعاتی خارج و 38 نفر در فرصت مطالعاتی داخل می باشند.

خانم جعفرپور در پایان خطاب به دانشجویان دانشگاه ارومیه گفت: هدف ما ارائه خدمات به نحو احسن به دانشجویان محترم بوده و در انجام این مهم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم نمود. وجدان کاری و اعتقاد به لزوم رعایت حق الناس از جمله موارد بسیار مهمی است که ما را در انجام وظایفمان به نحو احسن، یاری می کند اداره تحصیلات تکمیلی  آماده پاسخگویی به شکایات و انتقادات کلیه دانشجویان محترم در حضور معاون محترم آموزشی دانشگاه است. دانشگاه با حضور دانشجویان پابرجاست و ما به وجود شما  عزیزان افتخار می کنیم و به خود می بالیم که خدمتگزار شما بزرگواران هستیم.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir