Public Relations News Website

امروز

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال ساخت و طراحی سه ماهواره در کشور کامل می‌شود، تصریح کرد: امسال در نظر داریم در صورت فراهم بودن شرایط ماهواره یک سنجشی و یک ماهواره مخابراتی را در مدار قرار دهیم.

دکتر مرتضی براری در نشست با دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه، دانشگاهیان، فعالان و شرکت‌های بخش خصوصی در ارتباط با کسب و کارهای فضاپایه و توسعه این بخش در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی یک استانی با معیشت کشاورزی بوده و از فرصت هم‌مرزی با سه کشور خارجی برخوردار است، گفت: با توسعه فناوری در آذربایجان‌غربی،  این استان می‌تواند علاوه بر استان‌های مجاور به کشورهای مجاور خدمات دهد و برای کمک به توسعه کشاورزی در این منطقه و سایر نقاط کشور می‌توان با کمک داده‌های حاصل از فناوری‌های فضایی، اطلاعات را در حوزه کشاورزی شخصی‌سازی کرده و در اختیار هر کشاورز قرار داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ایران از دهه ۶۰ وارد حوزه هوا و فضا شدند، افزود: در حال حاضر ایران به حدی در این عرصه پیشرفت کرده است که رتبه اول منطقه در حوزه علم و فناوری و رتبه ۱۱ جهانی را دارد.

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه ایران با پرتاب ماهواره در سال ۸۸ نهمین کشوری در جهان بود که به چرخه فناوری فضایی دست پیدا کرد، ادامه داد: در حال حاضر تنها ۱۱ کشور در جهان به این فناوری دستیابی دارند و در آینده نزدیک هدف ایران تثبیت ماهواره‌ها در مدار ۵۰۰ تا یک هزار کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه در سال گدشته ماهواره پیام تا مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر قرار داده شد، عنوان کرد: به دلیل اینکه در ایران آزمایشگاه خلاء وجود ندارد برای همین برخی آزمایش‌ها را پس از پرتاب ماهواره به فضا می‌توان انجام و پرتاب ماهواره پیام نیز تجربیات و اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار قرار داد.

براری با بیان اینکه امسال ساخت و طراحی سه ماهواره در کشور کامل می‌شود، تصریح کرد: امسال در نظر داریم در صورت فراهم بودن شرایط ماهواره یک سنجشی و یک ماهواره مخابراتی را در مدار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در بخش فناوری در جهان رشد بیش از ۶ درصدی در سال گذشته داشته است، خاطرنشان کرد: با پیشرفت و توسعه بخش فناوری و فضایی در کشور تا حدود زیادی می‌توان جلوی خسارات ناشی از بلایایی طبیعی را با پیش‌بینی به موقع گرفت.

برنامه‌ریزی برای ایجاد چهار ایستگاه سیار کنترل ماهواره‌ای در کشور

معاون توسعه مدیریت سازمان فضایی ایران گفت: در حال مطالعه و برنامه‌ریزی برای ایجاد چهار ایستگاه سیار کنترل ماهواره ای در چهار نقطه کشور هستیم که یکی از نقاط مد نظر در این زمینه سلماس در آذربایجان‌غربی است.

دکتر حجت تارزاده  با بیان اینکه در حال مطالعه و برنامه‌ریزی برای ایجاد چهار ایستگاه سیار کنترل ماهواره ای در چهار نقطه کشور هستیم، افزود: یکی از نقاط مد نظر در این زمینه سلماس در آذربایجان‌غربی است که در صورت ایجاد یک ایستگاه کنترل ماهواره‌ای در این شهرستان می‌تواند بهترین نقطه در کشور برای دریافت تصاویر ماهواره‌ای باشد.

وی با اشاره به همکاری با بخش خصوصی در طراحی ماهواره‌های سنجشی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا ایستگا‌ه‌های فضایی را در کشور به کمک بخش خصوصی توسعه داده و همچنین از صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت انجام شود.

ثبت‌نام ۲۹ شرکت در سایت فناوری‌های نوین ایران

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه اخیرا جریانی برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی است با نام طرح ایران هوشمند در کشور به راه افتاده است، اظهار کرد: سایتی نیز برای این منظور راه‌اندازی شده و تاکنون ۲۹ شرکت نوپا و ۲۰ تیم نوپا در این سایت ثبت نام کرده‌اند.

حسین صمیمی با اشاره به اینکه سازمان فضایی یک صندوق با مشارکت ۶۰ درصدی بخش خصوصی طراحی کرده است، عنوان کرد: تلاش ما این است تا زمینه را برای فعالیت هر چه بیشتر استارتاپ‌ها در کشور فراهم کنیم.

سازمان فضایی کشور در هشت بخش از کسب و کارهای فضاپایه حمایت می‌کند

شبنم یزدانی مدیرکل توسعه کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی با بیان اینکه در موضوع کاربردهای فضایی یکی از اقدامات ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: حمایت های سازمان فضایی کشور در هشت بخش زیرساخت، آموزش و ترویج، خرید کلان و پایدار، فضای کار اشتراکی، نظارت، ایجاد منابع سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی و توسعه بازار انجام می‌شود.

آذربایجان‌غربی در صنعت موبایلی رتبه پنج کشوری را دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۰۰ دانشجوی ITC در استان وجود دارد، افزود: ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان استان در حوزه نرم‌افزار بوده و رشته‌های انیمیشن و بازی‌سازی طرفداران بیشتری در بین دانشجویان و آذربایجان‌غربی در صنعت موبایلی رتبه پنج کشوری و توسعه بازی‌های موبایلی رتبه چهار کشوری را دارد.

قاسم جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در حوزه کسب و کار اینترنتی رتبه ۱۱ کشوری را دارد، ادامه داد: تاکنون پنج تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها منعقد شده ۶۱ طرح با اشتغال ۱۴۳ نفر در استان نیز اجرا شده است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir