Public Relations News Website

امروز

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بزرگترین رویداد آبخیزداری کشور در دانشگاه ارومیه  روز چهارشنبه 27 تیرماه  با حضور استاندار آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه ارومیه،معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مرتع و آبخیزداری، اعضای انجمن آبخیزداری کشور،  اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه با تجلیل از پیشکسوتان، حامیان  و نفرات برتر این همایش به پایان رسید

 استاندار آذربایجان غربی در آیین اختتامیه این همایش مشارکت مردم در برنامه های توسعه محور را عامل موفقیت این برنامه ها عنوان کرد و گفت: حلقه مفقوده مشکلات آب و خاک در کشور حضور کمرنگ مردم در مراحل تصمیم گیری و اجرای طرحهاست.
 

محمد مهدی شهریاری بیان کرد: اگرتحقیقات علمی و پیشرفتهای فن آوری به میدان عمل انتقال نیابد ، هیچ سودی حاصل نخواهد شد به همین جهت نتایج تحقیقات کشاورزی در همه زمینه ها باید در عمل توسط اکثر مردم ، خصوصاً مردم مناطق روستایی مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه طی دهه های گذشته علم و فن آوری در کشورهای مختلف ، پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است ولی نتایج تحقیقاتی حاصل از این پیشرفت ها در عمل توسط اکثر مردم به ویژه مناطق روستایی آنچنان که باید و شاید مورد استفاده قرار نگرفته است. شاید علت اصلی این نقیصه ، عدم تعمیم علم و فن آوری بر اساس مشارکت مردم باشد.

استاندار آذربایجان غربی در پایان سخنان خود  ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این همایش مهم، گفت: امیدواریم راهکارهای انتقال یافته های علمی به بستر عمل و توجه بیش از پیش به نقش و جایگاه مردم در صیانت از منابع آب و خاک و آموزش آنان مورد توجه قرار گیرد، چرا که هرگونه فرصت سوزی در حوزه صیانت از منابع آب و خاک و آبخیزداری خسارتهای تاریخی و جبران ناپذیری را به همراه دارد، کما اینکه اکنون نیز در بسیاری از مناطق کشور شاهدیم که مردم  متحمل خسارتهای بسیاری می شوند.

در این مراسم دانشجویان برگزیده المپیاد آبخیزداری کشور که در روز نخست همایش در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد باهم به رقابت پرداختند نیز معرفی شدند.

در این همایش علمی 320 اندیشمند به مدت 2 روز درخصوص مدیریت آب و خاک و اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

چهارهمین همایش ملی علوم مهندسی و آبخیزداری باصدور بیانیه 10 ماده ای به کار خود پایان داد. 

دانشگاه ساری میزبان پانزدهمین دوره این همایش ملی خواهد بود.

گزارش تصویری این همایش را که از خبر سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش شد را مشاهده نمایید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir