Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دومین نشست معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه های منطقه 3 کشور روز سه شنبه 15 مرداد به میزبانی دانشگاه ارومیه گفت: در رفع چالش های فرهنگی دانشگاه ها از بروز تقابل های ناخواسته جلوگیری شود و دانشجویان می توانند مطالبات خود از تریبون دانشگاه مطرح کنند.

دکتر غفاری با تاکید بر اینکه نباید مسائل فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه به چالش های امنیتی و سیاسی تبدیل شود، تصریح کرد: در حل چالش های فرهنگی دانشگاه ها و رفع گسست بین نسلی که در حوزه فرهنگی بین جوانان و نسل های گذشته نظیر عفاف و حجاب رخ داده است، باید با اقدامات فرهنگی متناسب، به موقع و موثر از بروز تقابل های ناخواسته و تشکیل جنبش های اعتراضی جلوگیری کرد.

وی  با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات بر لزوم مدیریت فضای دانشگاه ها در ایام پیشرو تاکید کرد و گفت: دانشجویان می توانند در فضایی به دور از تشنج و سیاست زدگی به طرح مطالبات و خواسته های خود از تریبون دانشگاه کنند و مجموعه وزارت علوم نیز همراهی لازم با دانشجویان در این زمینه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم قرن 21 را عصر تغییر و تحول عنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه  های کشور نیز باید در یک سیر تحولی به سمت دانشگاه های نسل چهارم حرکت کنند.

وی ادامه داد: در دانشگاه های نسل سوم و چهارم اثر گذاری فرهنگی و اجتماعی فعالیت های دانشگاه در جامعه نقشی به مراتب پر رنگ تر از جنبه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها دارد.

دکتر غفاری با تاکید بر لزوم همگام سازی برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها متناسب با تحولات جامعه، اظهار کرد: سیاست گذاران، تصمیم گیران و مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها باید در تدوین برنامه های خود نیازهای اساسی جامعه و تحولات آن را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: در عصر کنونی نظام ایده ها، رجحان ها و تغییر در سبک زندگی افراد جامعه است که این امر کار فعالان فرهنگی در دانشگاه ها را در ارائه فعالیت ها و طرح های فرهنگی موثر و مناسب سخت تر کرده است.

دکتر غفاری عنوان کرد: در مقطعی که تغییر و تحولات در جامعه و دانشگاه سرعت بیشتری دارد احتمال غافلگیری نیز بیشتر است و لذا مدیران دانشگاهی باید با همراه سازی خود با تحولات جامعه و دانشگاه از اتخاذ تصمیمات منسوخی که در مقطع فعلی پاسخگوی نیاز های دانشگاه نیست خودداری کنند و نسبت به همترازی و هم افق سازی نگاه و افکار نسل های مختلف در دانشگاه برنامه جامعی داشته باشند.

دکتر رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه نیز در ادامه این نشست، دانشگاه را پایگاه شکل گیری شخصیت حرفه ای و اجتماعی افراد جامعه توصیف و خاطرنشان کرد: دانشگاه ها در حوزه رفع چالش های خود و جامعه به ویژه در حوزه فرهنگ دینی باید با برنامه ریز اصولی در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

در ادامه جلسه هر یک از معاونین و مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه های منطقه 3 کشور که در این نشست حضور داشتند دیگاه ها و نظرات خود را بیان نمودند. 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir