Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دکتر نظرپور معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست   معاونین اداری مالی دانشگاه های منطقه 3 کشور که به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار شد ضمن تبریک هفته دولت، روز کارمند و روز بازنشسته  گفت: اعتبار آموزش عالی کل کشور حدود 11 هزار میلیارد تومان بوده که سهم آن از کل بودجه هزینه ای کشور حدود 3.7 درصد است که در سالهای گذشته حدود 5.5 درصد بود ولی امسال علی رغم افزایش 17 درصدی مبلغ بودجه ،  نسبت این بودجه کاهش پیدا کرده است. در مورد بودجه عمرانی آموزش عالی نیز حدود 5.4 درصد کل بودجه عمرانی کشور است .

معاون اداری مالی و منابع وزارت علوم اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در شروع سال تحصیلی از سازمان برنامه و بودجه پیگیر تخصیص به موقع بودجه هستیم . سال گذشته برای تخصیص صد در صد بودجه تلاش زیادی صورت گرفت،  منتهی متوسط 87 درصد در سال 97 و 12 درصد نیز در سال 98  به صورت تنخواه تخصیص پیدا کرد.   بودجه سال 98 نیز تا کنون فقط 37  درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: در بحث حوزه عمرانی نیز حدود 50 درصد بودجه تخصیص پیدا کرده که عمدتا اوراق یک، دو و سه ساله اسناد خزانه است . ما حدود 12 تا 13 میلیون متر مربع فضای آموزشی داریم که با توجه به لزوم مقاوم سازی فضاهای آموزش عالی حدود 20 درصد آنها نیاز به مقام سازی دارد . در همین  دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه پروژه مقاوم سازی انجام می گیرد که یک نمونه خوب است .

دکتر نظر پور ادامه داد: در مجموع در حوزه آموزش عالی حدود دو ملیون و 150 هزار متر مربع در دست احداث داریم . ما از سال 1392 پروژه خاص عمرانی در دانشگاه کلید نزدیم و عمدتا پروژهایی در حال ساخت است که از قبل نیمه تمام مانده است. اگر در مورد خاصی برای نیاز به ساخت داریم، دانشگاه ها به ما اطلاع دهند تا در بودجه 99 لحاظ کنیم.

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم بیان کرد: خیرین در حوزه آموزش و پروش بسیار فعال بوده و حدود یک سوم فضاهای مورد نیاز این حوزه توسط خیرین ساخته می شود در حالی که در آموزش عالی این رقم فقط ده در صد است . وزارت و دانشگاه ها باید برای جذب خیرین در حوزه آموزش عالی تلاش کنند.

دکتر نظر پور گفت: برای مدیریت سبز نیز اعتباری در نظر گرفته شده است که یکی از کارهای خوب مدیریت سبز و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در همین دانشگاه ارومیه   بهره برداری از نیروگاه خورشیدی  بود.

وی ادامه داد: در بحث منابع انسانی نیز در پنچ حوزه کارشناس فنی، عمرانی، مالی، حقوقی  و آزمایشگاه و کارگاه ها دانشگاه ها با توجه به بازنشسته شدن همکاران به نیرو نیاز دارند که در حال گرفتن مجوز جذب 2600 نفر نیرو برای دانشگاه ها و پارک ها   هستیم که بعد از  دریافت مجوز طی یک فراخوان و آزمون این جذب ها صورت خواهد گرفت.

دکتر رستگاری مدیر کل برنامه بودجه و تشکیلات وزارت و دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه دیگر سخنرانان این نشست بودند.

همچنین در ادامه جلسه هر یک از نمایندگان دانشگاه های منطقه سه کشور نظرات و موارد خود را مطرح نمودند.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir