Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

جشن استقبال از دانشجویان نو ورود به همّت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه به مدت دو روز در سالن شهید چمران این دانشگاه در روزهای 14 و 15 مهرماه برگزار شد.
دکتر رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه در این جشن اظهار کرد: مقطع دانشجویی بهترین دوران عمر است که باید قدر این دوران را دانست.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید برای زمان تحصیل خود برنامه ریزی داشته باشد، خطاب به دانشجویان گفت: مقررات آموزشی را باید رعایت کنید تا خدای نکرده منجر به اخراج شما نشود.

رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه عنوان کرد: دانشگاه ارومیه دارای ۴۹۰ نفر هیات علمی است و از ۱۴ هزار دانشجویی که مشغول به تحصیل هستند بیش از چهار هزار نفر در مقطع ارشد و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مقطع دکترا، تحصیل می‌کنند.

وی با عنوان اینکه دانشگاه ارومیه دارای پنج پژوهشکده است، اعلام کرد: در دانشگاه ارومیه طبق برنامه راهبردی که بخشی از آن شامل برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است، بر ایجاد و تقویت امید و نشاط برای دانشجویان تاکید دارد.

حب نقی تصریح کرد: دانشگاه ارومیه در بخش دانشگاه‌های سطح ۲ کشور، رتبه اول و در رنکینگ جهانی نیز در رده‌های ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی خوب و موفّقی در دانشگاه ارومیه وجود دارد؛ مرکز مطالعات دریاچه ارومیه را یکی از این مراکز برشمرد.

رئیس دانشگاه ارومیه در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه کشورمان در حال حاضر در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ای قرار دارد، ذکر کرد: کشور ما وابسته به صادرات نفت و دلارهای نفتی است و با فشارهای شدیدی روبرو بوده که مجلس نیز درصدد کم کردن این وابستگی است.

وی گفت: مشکلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در کشورمان بسیار رواج یافته است و مسئولان فرهنگی هم نتوانسته‌اند این آسیب‌ها را کاهش دهند که باید اساتید و اهل فن به فکر راه حل و چاره باشند.

وی افزود: کارخانه‌های ما یا تعطیل شده یا به جای تولید تکنولوژی، آن را وارد می کنند، چون به دانش خودمان تکیه نکردیم و به دلارهای نفتی وابسته شده‌ایم.

رئیس دانشگاه ارومیه تاکید کرد: در این زمان که در تحریم قرار داریم بهترین فرصت است که به دانش و توانایی‌های خودمان تکیه کنیم.

وی گفت: دانشگاه‌های ما به لحاظ کمّی بسیار زیاد شده‌اند و با مراکز آموزشی چین برابری می کنند که نشان دهنده پایین آمدن کیفیت آنهاست و مسئولان نظام به این مسئله رسیده‌اند که از این به بعد بر مسئله کیفیت بخشی تمرکز کنند.

دکتر حب نقی تاکید کرد: دانشجویان باید ارتباط جامعه با دانشگاه را برقرار کنند و پایان نامه‌ های آنها مرتبط با نیاز جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کشورمان شش میلیون نفر کارمند دولتی وجود دارد و همه دانشجویان نباید به فکر استخدام دولتی باشند چون مشاغل دولتی اشباع شده است.

وی در پایان با عنوان اینکه کشورمان هم اکنون دارای چهار و نیم میلیون دانشجو است، از دانشجویان خواست که خودشان به فکر یادگیری شغل و حرفه باشند.

دکتر عیسی زادگان رئیس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ارومیه و دکتر محمد صادق فتح الهی سخنرانان دیگر این دو روز بودند که در مورد سبک زندگی و ورود به محیط دانشگاهی سخنرانی کردند.
اجرای گروه رسانه ای رادیو دانشجو ، پخش کلیپ های معرفی استان، دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و نیز کلیپ آشنایی با شئون حضور در دانشگاه و مصادف با آغاز اعزام زائرین حسینی

به کربلای معلّی کلیپی معنوی از گروه بنی فاطمه از دیکر برنامه های این مراسم بود.

در انتهای این مراسم نیز به قید قرعه به ۲۵ نفر از دانشجویان نو ورود حاضر در مراسم هدیه ی عزیمت به سفر فرهنگی-زیارتی به مقصد مشهد مقدس به عنوان اهدا شد .

 

در زیر گزارش تصویری این جشن را که از صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش شده است را مشاهده نمایید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir